آفتاب

تایید حکم بازداشت آسانژ در دادگاه عالی سوئد

تایید حکم بازداشت آسانژ در دادگاه عالی سوئد

دادگاه عالی سوئد امروز (دوشنبه) اعلام کرد، این نهاد درخواست تجدیدنظر جولیان آسانژ، پایه‌گذار ویکی لیکس در لغو حکم بازداشتش در پرونده تعرض جنسی را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این استرالیایی 43 ساله از سال 2012 برای جلوگیری از استردادش به سوئد در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است.

حکم بازداشت آسانژ توسط دادستانان سوئدی در سال 2010 صادر شد با این حال وی اتهامات علیه خودش مبنی بر تعرض جنسی را رد می‌کند و می‌گوید، می‌ترسد در صورت بازگردانده شدن به سوئد به آمریکا فرستاده شود؛ جایی که به طور قطع برای بزرگترین افشاگری اطلاعاتی تاریخ آمریکا مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

دادگاه عالی سوئد در همین حال بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم دادستانان برای بازجویی آسانژ در لندن به حکم بازداشت وی قطعیت می‌دهد.

پرساموئلسون، وکیل آسانژ در این میان می‌گوید: ما کاملاً از راهی که دادگاه عالی برای مدیریت این پرونده در پیش گرفته است ناامید شده‌ایم و نسبت به آن انتقاد داریم. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حتی به ما اجازه نداده‌اند در آن نقش داشته باشیم.

دادستانان ابتدا تاکید داشتند که آسانژ باید برای بازجویی به سوئد بیاید اما در تغییر 180 درجه‌ای در ماه مارس توافق کردند تا این اقدام در لندن صورت گیرد.

در این میان تنها یکی از پنج قاضی دادگاه عالی با حکم بازداشت آسانژ مخالف است.

انتهای پیام

کد N819103

وبگردی