آفتاب

جیمی کارتر روند نظارت بر انتخابات کشور گویان را نیمه‌کاره گذاشت

جیمی کارتر روند نظارت بر انتخابات کشور گویان را نیمه‌کاره گذاشت

جیمی کارتر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در پی بیماری برنامه نظارت خود بر انتخابات عمومی کشور گویان را لغو و با بازگشت به آمریکا سفر خود را کوتاه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارتر 90 ساله پس از احساس بیماری، گویان را به مقصد آتلانتا ترک کرد. با این حال هنوز جزئیاتی از بیماری او منتشر نشده است.

در همین حال "مرکز کارتر" در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: جیمی کارتر حال مساعدی نداشت و امروز گویان را به مقصد آتلانتا ترک کرد. اما هیات نظارت بر انتخابات مرکز کارتر به فعالیت خود در گویان ادامه داده و کارتر را در جریان تحولات قرار خواهد داد.

کارتر سی‌ونهمین رئیس‌جمهور آمریکا بود و بین سال‌های 1977 تا 1981 این سمت را برعهده داشت. با این حال او پس از پایان دوره‌اش در فعالیت‌های حقوق بشری بین‌المللی فعال باقی ماند.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا پیش از ترک این مستعمره سابق انگلیس در آمریکای جنوبی و به صورت جداگانه با رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون گویان و رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین حال همزمان با برگزاری انتخابات در گویان 49 ناظر دیگر برای نظارت بر انتخابات امروز گویان در این کشور حضور دارند.

کارتر پیش از ترک گویان ضمن ابراز امیدواری نسبت به انتخابات مقرر، حمایت خود و مرکز کارتر را از این کشور طی روزهای پیشین خاطرنشان و بر ضرورت اجرای روند صلح‌آمیز قبل، حین و بعد از انتخابات در گویان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N819042

وبگردی