آفتاب
طبرسی:

همه امورات خود را قرآنی کنیم

همه امورات خود را قرآنی کنیم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مفاهیم قرآنی در متن زندگی ما وارد شده و فرزندان ما در پناه قرآن هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مفاهیم قرآنی در متن زندگی ما وارد شده و فرزندان ما در پناه قرآن هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران آیت‌الله نورالله طبرسی در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور، گفت: در هر جلسه که سخن از قرآن باشد نوری از زمین ساطع می‌شود و فرشتگان می‌بینند و در حق آنها دعا می‌کنند.

وی افزود: خدا را شاکریم که آبا و اجداد راه مستقیم را در مسیر ما قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که «علم در قرآن و اهل بیت(ع) بی نظیر است» تصریح کرد: انس با قرآن و آنهایی که قرآن را یاد می‌دهند، یاد می‌گیرند و عمل می‌کنند از ارزش بالایی برخوردار است.

وی خطاب به متسابقان قرآن‌ اظهار کرد: شما قاریان مهمانان خدا و رسول خدائید و ما خدمتگزار قرآن و عترت هستیم.

طبرسی با بیان این‌که «مفاهیم قرآنی در صحنه زندگی ما وارد شده و فرزندان ما در پناه قرآن هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند» اظهار کرد: چه خوب است که در برگزاری این دوره از مسابقات به روح قرآن و مفاهیم آن نیز بپردازیم.

وی با اشاره به 27 رجب سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) افزود: با آمدن نبوت ختمی مرتبت و انتخاب حضرت علی(ع) در غدیر خم همه نعمت‌های الهی بر جامعه بشر تکمیل شد.

وی با قرائت بخش‌هایی از دلنوشته‌های شریعتی با قرآن، که "قرآن! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته‌ام که هر وقت در کوچه‌مان آوازت بلند می‌شود همه از هم می‌پرسند " چه کس مرده است؟ " ، قرآن! من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده‌ام. یکی ذوق می‌کند که ترا بر روی برنج نوشته،‌ یکی ذوق می‌کند که ترا فرش کرده،‌ یکی ذوق می‌کند که ترا با طلا نوشته، ‌یکی به خود می‌بالد که ترا در کوچک‌ترین قطع ممکن منتشر کرده و … آیا واقعا خدا ترا فرستاده تا موزه سازی کنیم؟ افزود: یونسکو کتاب قرآن را نخستین و برترین کتاب آسمانی در لیست کتاب‌های آسمانی قرار داد و ما باید همه امورات خود را قرآنی کنیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در یمن گفت: متاسفانه امروز در راس خادم‌الحرمین کسی است که به تمام معنا ضد ولایت است و صعده را که محل شیعیان است اشغال کرده است.

انتهای پیام

کد N819040

وبگردی