آفتاب
شوهانی:

اعلام آتش بس در یمن از سوی عربستان ناشی از فشارهای بین‌المللی است

اعلام آتش بس در یمن از سوی عربستان ناشی از فشارهای بین‌المللی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام آتش‌بس انسان دوستانه از سوی عربستان در یمن را ناشی از فشار جامعه بین‌الملل و افکار عمومی عنوان کرد.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ عربستان تاکنون از حمله نظامی به یمن نتیجه‌ای نگرفته و تنها سیاست زمین سوخته را در یمن دنبال می‌کند، این کشور بسیار واهمه دارد که شیعیان و نیروهای انقلابی به مرزهایش نزدیک شوند.

وی افزود: عربستان نه توانسته وضعیت مورد نظر خود را در یمن ایجاد کند و نه توانسته برای دولت قبل در یمن جایی دست و پا کند البته کشتارهایی کرده، خرابی‌هایی به بار آورده و بمباران‌هایی کرده اما نتوانسته در اصل قضیه تغییر ایجاد کند. مضافا بر اینکه فضای جهانی را بر علیه خود تغییر داده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: جنایت‌هایی که عربستان در یمن کرده رژیم صهیونیستی در غزه انجام نداده است. رژیم صهیونیستی حداقل فرجه‌ای می‌داده اما عربستان این فرجه را هم به مردم یمن نمی‌دهد و حتی اجازه نمی‌دهد مواد غذایی و دارو به یمن که کشور ضعیف و با زیرساخت‌های ضعیفی است وارد شود.

شوهانی با تاکید بر اینکه دنیای اسلام و ملت‌های مسلمان علیه عربستان تهییج شده‌اند، ادامه داد: نیروهای انقلابی در یمن پیشروی‌هایی داشته‌اند و با القاعده مقابله کرده‌اند و دولت قبل یمن نیز نتوانسته موفقیتی داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام آتش‌بس از سوی عربستان را از سر ناچاری و ناشی از فشارهای بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین‌المللی، کشورها و دولت‌های مستقل و افکار عمومی از این وضعیت ناراضی هستند و عربستان نمی‌تواند چنین وضعیتی را در تا ابد در یمن ادامه دهد.

وی با بیان اینکه دولت عربستان تحت فشارهای جامعه بین‌الملل، دولت‌های مستقل و افکار عمومی قرار دارد، اضافه کرد: عربستان باید به گونه‌ای از وضعیت فعلی فرار کند زیرا به نظر نمی‌رسد بتواند در حملات هوایی موفق شود و اگر هم بخواهد حملات زمینی را آغاز کند به باتلاق ورود کرده است.

انتهای پیام

کد N818990

وبگردی