آفتاب
با اعمال فشار عربستان و آمریکا صورت گرفت؛

حذف شبکه وابسته به انصارالله یمن از ماهواره‌های نایل‌ ست و اروپا

حذف شبکه وابسته به انصارالله یمن از ماهواره‌های نایل‌ ست و اروپا

شبکه ماهواره‌ای المسیره، وابسته به انصارالله یمن با اعمال فشارهای آمریکا و عربستان از دو ماهواره نایل ست و اروپا حذف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم کویت، پخش این شبکه ماهواره‌ای به شکل ناگهانی از دو ماهواره نایل ست و اروپا قطع شد.

همچنین صفحه ویژه این شبکه ماهواره‌ای در پایگاه اجتماعی "یوتیوب" نیز متوقف و ویدئوهای این شبکه حذف شد.

این شبکه در صفحه خود در پایگاه اجتماعی "توییتر" اعلام کرد که به دلیل فشارهای عربستان و آمریکا به شرکت صاحب امتیاز در پخش برنامه‌های این شبکه متوقف شد.

پیش از این نیز این شبکه در صفحه خود در توییتر اعلام کرده بود که از سوی شرکت‌هایی که مدیریت دو ماهواره نایل ست و اروپا را برعهده دارند تهدیداتی مبنی بر توقف برنامه‌هایش دریافت کرده است و به همین دلیل هم از مخاطبان خود خواست از این پس برنامه‌های این شبکه را از ماهواره روسیه دنبال کنند.

ماهواره "نایل ست" در حالی شبکه وابسته به انصارالله را متوقف کرده که پخش شبکه ماهواره‌ای "الیمن" وابسته به دولت مستعفی را یک ماه پس از توقف از سر گرفت.

عربستان آوریل گذشته از کمیسیون اروپا خواسته بود برنامه‌های شبکه‌های وابسته به انصارالله از جمله شبکه "المسیره" و "الساحات" را که از طریق ماهواره‌های اروپایی پخش می‌شود محدود کند.

انتهای پیام

کد N818899

وبگردی