آفتاب

آنتالیا این هفته میزبان نشست وزیران خارجه ناتو

آنتالیا این هفته میزبان نشست وزیران خارجه ناتو

وزرای امور خارجه ناتو این هفته در ترکیه نشستی را با هدف بحث درباره توسعه منطقه‌ای و ارزیابی چالش‌های ناتو برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این نشست به میزبانی مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از روز چهارشنبه آغاز به کار می‌کند و تا روز پنج‌شنبه تحت ریاست ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ادامه می‌یابد.

نشست مذکور دیدارها میان وزرای خارجه 28 عضو ناتو را تسهیل می‌کند؛ آن هم در شرایطی که وزارت خارجه ترکیه می‌گوید "خطرات و تهدیدات بسیاری در مرز جنوبی ناتو" وجود دارد.

این وزارتخانه ماه ژانویه اعلام کرد: برگزاری نشست وزیران خارجه در ترکیه نشان دهنده اهمیت این کشور برای ناتو به عنوان یک متحد اصلی و بیانگر اتحاد ناتو است.

آخرین نشست وزرای خارجه ناتو در ترکیه در سال 2010 و 1994 بود. سال 2004 نیز ترکیه میزبان نشست ناتو در استانبول بود که سران کشورها و دولت‌ها در آن حضور داشتند.

ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده نیروهای اروپایی آمریکا همچنین قصد دارد تا در 13 و 14 مه در نشست وزیران خارجه ناتو در آنتالیا شرکت کند.

فرمانده نیروهای اروپایی آمریکا که از مقام‌های ارشد ناتو در اروپا محسوب می‌شود، 12 مه (22 اردیبهشت) به ترکیه می‌رود تا از نزدیک از برنامه تجهیز و آموزش شورشیان "میانه‌روی" سوری اطلاع یابد.

بنا بر اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا، برنامه آموزش شورشیان شامل مهارت‌های رزمی، تیراندازی، مراقبت از مجروحان، ناوبری زمینی، ارتباطات، رهبری و قانون جنگ مسلحانه و اصول حقوق بشر می‌شود.

انتهای پیام

کد N818852

وبگردی