آفتاب

نبرد با مخالفان اتحادیه اروپا، در صدر دستور کار‌های کامرون

نبرد با مخالفان اتحادیه اروپا، در صدر دستور کار‌های کامرون

اگرچه نخست وزیر انگلیس توانست با کسب اکثریت کرسی‌ها در پارلمان پیروز شود، اما وی باید به سرعت بر مساله آینده کشورش در اتحادیه اروپا و سرکوب نیروهای مخالف این اتحادیه در حزبش متمرکز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از پیروزی چشمگیر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در انتخابات پارلمانی حال تمام توجهات به آینده انگلیس در اتحادیه اروپا و وظیفه مقابله با اعضای مردد به اروپا در داخل احزاب معطوف شده است.

کامرون در اولین اظهارات خود تاکید کرد که وی با رهبران اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات درباره شرایط عضویت کشورش گفت‌وگو کرده است.

کامرون در مصاحبه با شبکه خبری "چنل فور" گفت: من با رهبران اروپا تماس داشتم. ما اول مذاکره را در دستور کار داریم و پس از آن پیش از پایان 2017 برگزاری رفراندوم را در برنامه داریم. من برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تلاش می‌کنم اما این در صورتی است که بتوانیم اصلاحاتی در مهاجرت، مزایا و اعطای اختیارات ویژه به لندن انجام دهیم.

رهبر راست میانه انگلیس باید به سرعت تعادلی مناسب برای شرکای همراه و جناح ضد اتحادیه اروپا در حزب محافظه کار خودش ایجاد کند چرا که آنها نخست وزیر را درباره این موضوع تحت فشار قرار داده‌اند.

با وجود اینکه کامرون اکثریت کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد اما مخالفان ماندن در اتحادیه اروپا می‌توانند از قدرت خود برای عدم تصویب لایحه‌ها استفاده کنند. ممکن است کامرون بر روی محبوبیت کنونی خود سرمایه‌گذاری کند و پیش از تابستان تغییرات مورد نظر خود را انجام دهد.

شرایط کنونی با موقعیت دوران جان میجر، نخست وزیر سابق انگلیس شباهت دارد چرا که وی هم در آن زمان تلاش می‌کرد تا شورشیان محافظه کار را در جریان مذاکرات برای ایجاد اتحادیه اروپا تحت معاهده ماستریخت کنترل کند.

انتهای پیام

کد N818754

وبگردی