آفتاب

معتمدین محلی نگذاشتند حادثه مهاباد مساله ای امنیتی شود

معتمدین محلی نگذاشتند حادثه مهاباد مساله ای امنیتی شود

وزیر کشور حادثه اخیر در مهاباد را امنیتی ندانست و گفت: این موضوع کاملا شخصی بود که مساله ای اجتماعی شد و اگر یاری معتمدین محلی مهاباد نبود به مساله ای امنیتی تبدیل می شد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اگر برنامه ریزی بموقع و کمک معتمدین محلی مهاباد نبود این موضوع شخصی بطور قطع به موضوع امنیتی بدل می شد که خسارات زیادی را بدنبال داشت.

وزیرکشور همچنین به فضاسازی رسانه های معاند در روند اتفاق مهاباد اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مدارک موجود، فرد متهم که رابطه شخصی با متوفی داشته یک کارشناس ساده هتلداری است که رابطه امنیتی و قضایی با هیچ دستگاهی ندارد.

رحمانی فضلی همچنین برخی شایعات مربوط به این اتفاق را مبنی بر خودکشی متوفی به دلیل تعرض فرد متهم که به گفته رسانه های غربی فردی امنیتی بوده است را رد کرد.

وزیر کشور گفت: هم اینک فرد متهم بازداشت شده و در اختیار مقامات قضایی است.

 

* فعلا برنامه ای برای تغییر استانداران نداریم

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مشاور شما گفته است که قرار است برخی استانداران تغییر کنند، آیا این گفته درست است یا خیر؟ اظهار داشت: این گفته مشاور من نبود بلکه گفته مشاور رییس جمهوری بود و البته وی گفته است که این گفته تنها یک تحلیل شخصی بوده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: بحث جابجایی مدیران یک امر جاری در همه دولت ها بوده و هست و هرجا که رییس جمهوری و یا بنده احساس کنیم باید بر اساس شاخص ها و ارزیابی هایی که انجام می گیرد، مدیری تغییر یابد این این امر جاری و محتمل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای تغییر استانداران برنامه ای نداشته و نداریم اما این به این معنا نیست که اگر لازم شد تا یک ماه دیگر، چنین اقدامی نکنیم.

2929

کد N818690

وبگردی