آفتاب

تظاهرات ضد عربستان در آلمان/ بازدید منصور هادی از اتاق عملیات ائتلاف ضد یمن در ریاض

تظاهرات ضد عربستان در آلمان/ بازدید منصور هادی از اتاق عملیات ائتلاف ضد یمن در ریاض

اتباع یمنی و شماری از اتباع کشورهای عربی و اسلامی مقیم در آلمان تجمع اعتراض آمیزی را علیه محاصره ظالمانه مردم یمن و ادامه تجاوز نظامی عربستان و آمریکا به این کشور برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، شرکت کنندگان در این تجمع مخالفت خود را با ادامه تجاوزهای عربستان و محاصره ظالمانه یمن و جلوگیری از ارسال کمک‌های غذایی و دارویی و سوخت اعلام کردند.

شرکت کنندگان همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها جملاتی در محکومیت "جنگ علیه یمن" نوشته شده بود.

همچنین تظاهرکنندگان شعارهایی را در محکوم کردن جنایات عربستان علیه غیرنظامیان ینمی از جمله کودکان و زنان سر دادند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواهان توقف هرچه سریعتر تجاوزها به یمن، انجام تحقیقات بین‌المللی و محاکمه عاملان این جنایات‌ و پایان محاصره ظالمانه یمن شده و سکوت بین‌المللی و چشم پوشی عمدی جمعیت‌های حامی حقوق بشر از اوضاع فاجعه بار یمن را محکوم کردند.

از سوی دیگر عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن روز یکشنبه از مرکز عملیات نیروهای هوایی عربستان بازدید کرد.

هادی در جریان این بازدید از اتاق عملیات هوایی ائتلاف ضد یمن و تجهیزات تکنولوژیک آنها اطلاع کسب کرد.

عبدربه منصور هادی اعلام کرد که "به عملکرد "حرفه‌ای و فنی‌" کشورهای ائتلاف می‌بالد".

در همین حال محمد المیتمی، وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی در دولت مستعفی یمن در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا هرچه سریعتر و به صورت کامل یمن را به شورای همکاری خلیج فارس ملحق کنند.

وی عنوان داشت: این گام پایه و اساسی برای بیرون کشیدن یمن از اوضاع فاجعه بارش خواهد بود.

المیتمی گفت که در جریان سفری که با یک هیات یمنی به ریاست خالد بحاح، معاون عبدربه منصور هادی و نخست وزیر مستعفی یمن به کشورهای عربی داشت هیچ گونه تردیدی را از سوی رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس احساس نکرده و مدعی شد در صورتی که گام الحاق یمن به شورای همکاری خلیج فارس کامل شود "موجی از امید را ایجاد خواهد کرد."

وی در خصوص اجرای طرح "مارشال عربی" در یمن عنوان داشت که یمن برای پنج سال آتی جهت بازسازی ویرانه‌های جنگ نیازمند 40 میلیارد دلار است و در حال حاضر 21 میلیون یمنی که 80 درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند زیر خط فقر قرار دارند.

وی تاکید کرد که اوضاع در یمن به حدی فاجعه بار است که تعداد زیادی از یمنی‌ها در آینده‌ای نزدیک در خطر واقعی قرار خواهند گرفت و در صورتی که به آنها کمکی نشود آنها غذایی هم نخواهند یافت.

انتهای پیام

کد N818481

وبگردی