آفتاب

فیصل مقداد: ورود داوود اوغلو به خاک سوریه نقض حاکمیت کشورهاست

فیصل مقداد: ورود داوود اوغلو به خاک سوریه نقض حاکمیت کشورهاست

معاون وزیر خارجه سوریه اقدام نخست‌وزیر ترکیه در ورود به خاک سوریه را نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت کشورها دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: ورود احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به خاک سوریه به بهانه زیارت مقبره سلیمان‌ شاه نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت کشورهاست و نشان می‌دهد دولت ترکیه به طور کامل از تروریسم حمایت به عمل می‌آورد و روابطی میان آنکارا و گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و النصره برای تمامی جهان آشکار شده است.

وی افزود: مداخله آشکار ترکیه و تجاوزاتی که دولت این کشور علیه حاکمیت سوریه انجام می‌دهد و همچنین اقدامی که داوود اوغلو انجام داده نقض قوانین بین‌المللی است. وی به بهانه سرپوش گذاشتن بر خسارت‌های تروریست‌ها در مناطق سوریه به دلیل پیروزی‌های ارتش دست به چنین اقدامی زده است.

مقداد تاکید کرد: ما از مدت‌ها گفته‌ایم که مقبره سلیمان‌ شاه که دولت ترکیه آن را بهانه‌ای برای تجاوز به خاک سوریه کرده است، هیچ‌گونه ارزشی ندارد و چند ماه پیش به شورای امنیت اعلام کردیم که اگر دولت ترکیه برای این مقبره ارزش قائل است آن را به داخل خاک ترکیه منتقل می‌کرد. ترکیه با چنین اقداماتی به قوانین بین‌المللی عمل نمی‌کند و در نهایت به دلیل این اقدامات مجازات خواهد شد.

مقداد به حمایت دولت ترکیه از تروریست‌ها که در رسانه‌ها و گزارشات برخی افراد و حتی قضات ترکیه‌ای فاش شده و هدف آن ممانعت از پایداری سوریه است، اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ارتش سوریه با تروریست‌ها مقابله کرده و دولت ترکیه به زودی می‌فهمد که هرگز نمی‌تواند به دستاوردی در خاک سوریه برسد چراکه سوریه همواره از حاکمیت خود محافظت کرده و با هر گونه مداخله در امور داخلی‌اش مقابله می‌کند.

مقداد افزود: ارتش لبنان برای حمایت از لبنانی‌ها به مبارزه با تروریسم در خاک این کشور می‌پردازد و ارتش سوریه نیز با تروریست‌ها مقابله می‌کند.

منابع ترکیه‌ای نیز در واکنش به اظهارات نظام سوریه در خصوص ورود داوود اوغلو به این کشور اعلام کردند، نظام سوریه طرفی نیست که ما بخواهیم برای زیارت مقبره سلیمان‌ شاه از آن اجازه بگیریم.

این منابع اظهارات مسوولان نظام سوریه را بیهوده و پوچ دانسته‌اند.

انتهای پیام

کد N818425

وبگردی