آفتاب
سخنگوی قوه قضائیه:

بانک مرکزی باید پاسخگو باشد/ «نظارت» کلید اصلی پیشگیری از جرم است

 بانک مرکزی باید پاسخگو باشد/ «نظارت» کلید اصلی پیشگیری از جرم است

معاون اول قوه قضائیه از روند فعالیت دستگاه های نظارتی در برخورد با ابتدای شکل گیری جرائم و مشکلات انتقاد کرد. «چرا یک دستگاه مجوز می دهد و دستگاه دیگر دولتی می گوید این ساختمان حق تغییر کاربری نداشته است؟»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسنی اژه ای در «همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران» گفت: اگر نظارت دقیق بر همه سازمان ها، نهادها و سامانه های نظارتی دولتی، عمومی و خصوصی صورت می گرفت و دستگاه های نظارتی کار خود را به خوبی اجرا می کردند، بسیاری از جرائم رخ نمی داد.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به بدهی های بانکی گفت: معرفی فهرست 575 بدهکار بزرگ بانکی کفایت نمی کند و باید بانک مرکزی پاسخگو باشد که چرا چنین فهرست هایی به وجود آمده است.
وی افزود: مگر بانک ها وثیقه نگرفته اند؟ پس چرا چنین مشکلاتی به وجود امده است؟
محسنی اژه ای گفت: چندی پیش یکی از مسئولان جهاد کشاورزی در برنامه ای تلویزیونی گفت که در یکی از شهرک های تهران 10 هزار ساختمان غیرمجاز ساخته شده است که می خواهیم به کمک قوه قضائیه همه را تخریب کنیم. سئوال من این است که مگر شما ندیدید و نبودید که این ساختمان ها ساخته شد؟ چرا یک دستگاه مجوز می دهد و دستگاه دیگر دولتی می گوید این ساختمان حق تغییر کاربری نداشته است؟
معاون اول قوه قضائیه افزود: اگر چه که بخشی از توقعات امروز از قوه قضائیه به سبب نارسایی هایی است که در جای دیگر وجود دارد و بارَش بر قوه قضائیه سرریز شده است، اما قوه قضائیه به وظایف خود قاطع عمل خواهد کرد.

دانلود
کد N818327

وبگردی