آفتاب

روزنامه اعتماد : هفته آینده جلسه انتخاباتی600نفره یاران احمدی نژاد برگزار می شود

روزنامه اعتماد : هفته آینده جلسه انتخاباتی600نفره یاران احمدی نژاد برگزار می شود

اعتماد نوشت:

اطرافيان رييس دولت‌هاي نهم و دهم طي هفته آينده ميزبان فرمانداران دولت خود خواهند بود. بر اساس آمارهاي وزارت كشور در دوران رياست احمدي‌نژاد بر دولت حدود ٨٠٠ فرماندار منصوب شده‌اند. پيش‌بيني احمدي‌نژادي‌ها براي اين جلسه اين است كه حدود ٦٠٠ نفر در اين جلسه حضور خواهند داشت. آنها براي برگزاري اين جلسه در تهران به دنبال سالني با گنجايش ٦٠٠ نفر هستند و تلاش مي‌كنند تا آن را در سكوت خبري برگزار كنند و محتوايش را در اختيار رسانه‌ها قرار ندهند.

اين در حالي است كه احمدي‌نژاد هر هفته حدود ١٦ نفر از مديران دولتي زمان خود را به طور خصوصي ملاقات مي‌كند كه اين رقم به ٦٤ نفر در ماه مي‌رسد. البته اين تنها يك بخش از شبكه مديران احمدي‌نژادي در سراسر كشور است. آنها حدود چهار هزار بخشدار در سراسر كشور داشته‌اند كه روي ٩٠٠ بخشدار و صد بخشدار ويژه حساب خاص باز كرده‌اند، چراكه معتقدند براي كار انتخاباتي و شبكه‌سازي آنها نيروهاي حاضر در ميدان خواهند بود. در حوزه ستاد نيز احمدي‌نژاد با حدود ٦٠ نفر به عنوان وزير كار كرد كه ميانگين عمر مفيد هر كدام حدود سه سال بود. بررسي‌هاي روزنامه اعتماد نشان مي‌دهد قريب ٧٠درصد اين نيروها همچنان احمدي‌نژادي شناخته مي‌شوند. هر كدام از وزرا داراي پنج معاونت حساس هستند كه با توجه به ميانگين عمر يك و نيم ساله عمر مفيد معاونين وزرا در دولت وي تعداد معاونين وزرا در دولت احمدي‌نژاد به ٤٥٠ نفر مي‌رسد.

پيش‌بيني تيم انتخاباتي احمدي‌نژاد اين است كه حدود ٥٠ درصد از اين افراد با فرمان او براي انتخابات فعال خواهند شد. هر كدام از روساي جمهور سابق مي‌توانند چنين شبكه‌اي را براي انتخابات فعال كنند. حتي طبيعي هم هست كه امروز اصلاح‌طلبان بخشي از شبكه استاني خود را روي مديران اجرايي، وزرا و معاونين آنها در دولت اصلاحات بسازند اما آنچه احمدي‌نژاد را از ساير روساي دولت متمايز مي‌كند، توجه او به شركت‌هاي دولتي با گردش مالي بالاي دو هزار ميليارد تومان است. تيم انتخاباتي احمدي‌نژاد ليستي از شركت‌هاي دولتي با گردش مالي بالاي ٢ هزار ميليارد تومان تهيه كرده‌اند تا بر اساس آن مديران عامل و اعضاي هيات‌مديره اين شركت‌ها را كه در دوران دولت‌هاي نهم و دهم مسووليت داشته‌اند، شناسايي كنند.

به عنوان مثال مي‌توان به سازمان‌هاي گسترده‌اي نظير شستا، سازمان گسترش و نوسازي صنايع، سازمان توسعه و نوسازي معادن، خودروسازان، شركت قطارهاي مسافري رجا، سازمان بنادر و دريانوردي، شيلات، صندوق‌هاي بازنشستگي و... اشاره كرد.
در اين ليست تيم احمدي‌نژاد به رقمي حدود دو هزار نفر رسيده كه پيش‌بيني مي‌شود حدود يك هزار و ١٠٠ نفر از آنان منتظر سوت رقابت‌هاي انتخاباتي باشند. جمع نيروهاي شناسايي شده از سوي حاميان و اطرافيان به حدود هفت هزار و ٤٠٠ نفر مي‌رسد كه از ميان آنها مي‌توان روي فعاليت انتخاباتي حدود سه هزار نفر حساب كرد. در واقع احمدي‌نژاد امروز شبكه‌اي سه هزار نفره از مديران دولتش را در اختيار دارد كه مي‌توانند سرشاخه‌هاي عملياتي ستاد انتخاباتي حاميان او در مجلس و احتمالا رياست‌جمهوري آينده باشند. شبكه‌اي پيوسته و در هم تنيده از قدرت، ثروت و البته نفوذ در حوزه‌هاي انتخابيه كه مي‌تواند براي هر جريان سياسي رقيبي جدي باشد.


[span] [span]17302

کد N818294

وبگردی