آفتاب

قبایل سینا در مبارزه با تروریسم به ارتش مصر کمک می کنند

قبایل سینا در مبارزه با تروریسم به ارتش مصر کمک می کنند

قبایل ساکن شبه جزیره سینا در ادامه ناآرامی ها و اقدامات تروریستی در این منطقه تصمیم گرفته اند به نیروهای مسلح مصر کمک اطلاعاتی و نظامی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، 30 قبیله مصری در شبه جزیره سینا اعلام کردند تصمیم جدی برای مقابله با گروه های تندرو از جمله گروهک تروریستی داعش را که نیروهای ارتش و پلیس را به قتل می رسانند، دارند.
اتحادیه قبایل سینا در بیانیه ای اعلام کرد که برای نحوه مقابله با این گروه ها نخستین جلسه را برگزار کرده اند و با همکاری دستگاه های ذی ربط و نهادهای دولتی از نیروهای مسلح در جنگ با تروریسم حمایت می کنند.
این اتحادیه موافقت خود را با تشکیل دو گروه از جوانان قبایل اعلام کرد که یکی از آنها در جمع آوری اطلاعات از کسانی که مشکوک به ارتباط با تروریست ها هستند یا از آنها حمایت مالی می کنند، به  نیروهای امنیتی کمک می کند و برای جلوگیری از قاچاق سلاح راه ها را در کنترل خود درخواهد آورد در حالی که گروه دوم در کنار نیروهای مسلح وارد عملیات نظامی می شود.
لازم به ذکر است، به دنبال افزایش حملات تروریستی در شمال سینا حکومت مصر ماه گذشته بار دیگر حالت فوق العاده در این منطقه را تمدید کرد.

 

کد N818226

وبگردی