آفتاب

تاکید لوکاشنکو بر عبرت گرفتن از درس‌های جنگ دوم جهانی

تاکید لوکاشنکو بر عبرت گرفتن از درس‌های جنگ دوم جهانی

رئیس‌جمهوری بلاروس با بیان اینکه عصر مدرن بشریت را از جنگ‌ها مصون نگه نداشته، تاکید کرد که نباید هیچگاه درس‌های مربوط به «جنگ بزرگ میهن‌پرستی» که درگیری چهار ساله میان شوروی و آلمان نازی است، فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در سخنرانی خود در رژه مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی گفت: امروز ما شاهد فراموشی درس‌های غم‌انگیز جنگ جهانی دوم هستیم. بار دیگر این اجبار قانون نیست که پیروز شده، بلکه قانون زور است که به پیروزی رسیده است. جهان و اروپا در حال نزدیک شدن به خط خطر هستند و حال این مساله بیش از هر زمان دیگری برای مردم، رهبران و سیاستمداران اهمیت دارد که از درس‌های آن جنگ عبرت بگیرند.

رئیس‌جمهوری بلاروس با اشاره به این مساله که در حال حاضر سیاستمداران باید از تجربیات ائتلاف ضدهیتلر عبرت بگیرند و بر اختلافات فائق آیند؛ همانطور که آن ائتلاف توانست فاشیسم را شکست دهد، گفت: مساله بسیار مهم این است که صلح در اولویت امور قرار دارد و هیچ جاه‌طلبی یا منافعی آنقدر ارزش ندارد که ما بخواهیم مردم را برایش قربانی کنیم.

انتهای پیام

کد N817549

وبگردی