آفتاب

محکومیت اسرائیل به پرداخت 17 هزار دلار به یکی از قربانیان مرمره آبی

محکومیت اسرائیل به پرداخت 17 هزار دلار به یکی از قربانیان مرمره آبی

دادگاهی در ترکیه رژیم صهیونیستی را به پرداخت 15 هزار دلار به عنوان غرامت معنوی و 2200 دلار به عنوان غرامت مادی به یکی از قربانیان حمله به ناوگان مرمره آبی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، در پی شکایت یوجال والن اوغلو، خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه که در زمان حمله نیروهای رژیم صهیونیستی بر عرشه کشتی مرمره آبی حضور داشت و از این رژیم شکایت کرده بود دادگاه بدوی ایالت «نوشهیر» ترکیه مقامات رژیم صهیونیستی را به پرداخت 15 هزار دلار آمریکایی به عنوان غرامت نقدی و 2200 دلار به عنوان غرامت مادی محکوم کرد.

در حکم دادگاه بدوی ترکیه آمده که «یوجال والن اوغلو» که در کشتی مرمره آبی در حال رفتن از بندر استانبول و آنتالیا به سمت غزه بود تا مدتی از انجام فعالیت خود محروم و ابزارها و وسایل کارش از سوی اسرائیل مصادره شده بود.

والن اوغلو از صدور حکم پرداخت غرامت از سوی دادگاه ترکیه ابراز خرسندی کرد و گفت: تصمیم دادگاه اقدام مهمی علیه برخورد غیرقانونی اسرائیل در آن زمان است و از خدا می‌خواهیم تا عدالت را برای تمامی قربانیان این حادثه و برادران فلسطینی‌مان محقق سازد.

در مه سال 2010 کشتی مرمره آبی از ترکیه به مقصد غزه در حرکت بود که در معرض حملات نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و دست‌کم 10 فعال ترکیه‌ای در این حمله کشته و 50 تن زخمی شده بودند.

در مارس سال 2013 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از همتای ترکیه‌اش به خاطر این حمله عذرخواهی کرد.

انتهای پیام

کد N817349

وبگردی