آفتاب

دیدار امروز پوتین ‌و مرکل با هدف احیای همکاری دو جانبه

دیدار امروز پوتین ‌و مرکل با هدف احیای همکاری دو جانبه

سازش در اوکراین و احتمال احیای روابط میان روسیه و آلمان در دستور کار مذاکرات امروز (یکشنبه) کرملین و میان رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی در مسکو به سر می‌برد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار می‌کند. این دو پیش از مذاکرات قرار است به بنای یادبود سرباز گمنام نزدیک دیوار کرملین ادای احترام کنند.

یوری اوشاکف، معاون پوتین گفت: تمرکز اصلی این گفت‌وگو درگیری داخلی در اوکراین و مساله سازش در این کشور است. روسیه و آلمان خواستار نظارت دقیق و اجرای مو به موی توافقات مینسک توسط اوکراین و مناطق شرقی هستند.

مساله اوکراین در یک سال گذشته بر مذاکرات میان مرکل و پوتین سایه افکنده است.

اوشاکف ادامه داد: طرفین قرار است درباره احیای همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف به گفت‌وگو بپردازند که از جمله آن‌ها می‌توان به مساله اقتصادی و تجاری پرداخت.

دیدار میان مرکل و پوتین به ماراتن چهار روزه دیدارهای بین‌المللی پوتین در حاشیه مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی پایان می‌دهد. از هفتم مه 2015، وی با رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین رهبران کوبا، مغولستان، چین و هندوستان، ویتنام، جمهوری چک، آفریقای جنوبی و همچنین بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل دیدار کرده است.

انتهای پیام

کد N817288

وبگردی