آفتاب

انتقاد نماینده دامغان از روند مدیریتی کشور

انتقاد نماینده دامغان از روند مدیریتی کشور

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی‌های کشورمان، اشاره کرد: کشور ما توانمندی‌های بسیاری دارد که اگر به آنها اکتفا کنیم یکی از توانمندترین کشورها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرحمان رستمیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: مجلس و دولت باید ملت را هوشمندانه اداره کنند.

این نماینده مجلس با نمایش اسلایدهایی به تصویر وضعیت فعلی کشور پرداخت.

رستمیان با نمایش آمار مربوط به جمعیت روستایی و شهری و جمعیت رو به رشد شهری نسبت به کم شدن جمعیت روستایی و همچنین افزایش جمعیت مرکز استان‌ها نسبت به شهرستان‌های کوچک‌تر، گفت: اگر اینگونه رفتار کنیم دولتی مصرفی هستیم و مولد نیستیم.

او سپس برخی از جاذبه‌های حوزه انتخابیه‌ایش از قبیل چشمه علی و مسجد تاریخانه نشان داد و افزود: این مناطق جزو بهترین، زیباترین مناطق کشور هستند. همچنین مسجد تاریخانه قدیمی‌ترین مسجد کشور است. اما چند نفر با آن آشنا هستیم.

این نماینده مجلس از وضعیت معادن نیز انتقاد کرد و گفت: معادن ما را عزیزان چوپان کشف می‌کنند بعلاوه این معادن بسیار سطحی هستند و معدن عمیق نداریم. اگر عمقی و علمی کار کنیم معادن فرصت ما هستند.

او تأکید کرد: ما باید هوشمندانه عمل کنیم تا وضعیت رو به پیشرفتی داشته باشیم.

رستمیان از تعداد رو به رشد بانک‌ها نیز انتقاد کرد و افزود: این مسیر غلط است. هر قدر تعداد بانک‌ها بیشتر باشد نسبت آن با رشد و توسعه برعکس است.

او همچنین با نمایش اسلایدی از ساختمان‌های مجلل دولتی، گفت: ما ادارات کل را کاخ می‌سازیم. این در حالی است که باید دولت را کوچک کنیم نه این‌که از بیت‌المال هزینه کنیم.

نماینده مردم دامغان تعدد شاغلین بخش دولتی را نیز نادرست دانست و افزود: در برخی جاها جمعیت پشتیبان از جمعیت اصلی بیشتر می‌شود. در صورتی که نظام دولتی باید نیروهای نخبه را جذب کند تا بخش خصوصی را راه بیندازد.

رستمیان از اولویت دادن به پروژه‌های غیراولویت‌دار نیز انتقاد و عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌ها غیرضروری بوده باید جلوی این مسیر را بگیریم تا اصلاح شود. مثلاً در چند سال گذشته چندین دانشکده دندانپزشکی ساختیم اما پوسیدگی دندان چقدر کم شد؟

او در ادامه با اشاره به کاهش جمعیت روستاها نیز توضیح داد: خدمات شهر بیشتر شده، ساختمان‌های آن بزرگترند و شاغلین دولتی بیشتری دارد به همین دلیل است که مردم بیشتری جذب شهرها می‌شوند.

این نماینده مجلس از وضعیت اختصاص چاه‌های کشاورزی به بخش صنعت نیز انتقاد کرد و تأکید کرد: این مسأله آینده امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد.

رستمیان در بخش دیگری از نطق خود ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده، گفت: آمریکا به خاطر پوشش افکار عمومی و سابقه جنگ‌هایی که در منطقه داشته لباس دموکراسی پوشیده اما فکر دموکراسی ندارد.

او همچنین از حمله عربستان سعودی به یمن نیز انتقاد کرد.

انتهای پیام

کد N817195

وبگردی