آفتاب

نماینده نوشهر: رییس‌جمهور وعده خود درباره بررسی استان شدن غرب مازندران را عملی کند

نماینده نوشهر: رییس‌جمهور وعده خود درباره بررسی استان شدن غرب مازندران را عملی کند

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده رییس جمهور در سفر انتخاباتی خود به استان مازندران برای بررسی استان شدن غرب مازندران، خواستار پیگیری این موضوع از سوی روحانی در سفر استانی به مازندران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاسم احمدی لاشکی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با تبریک هفته هلال‌احمر از مساعدت کارکنان این نهاد به یمن قدردانی کرد.

وی افزود: حدود دو ماه از سال همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌گذرد. شعاری راهبردی که در جهت خنثی‌سازی تاکتیک‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب از سوی رهبری فرزانه انقلاب همگان را به بهترین وجه ممکن آگاه نموده است. امروز با توجه به شرایط خاص منطقه، عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و خصوصا یمن مظلوم که مردمان صبور و مقاومتش به دست رژیم آل سعود نوکر صهیونیسم و آمریکا به خاک و خون کشیده می‌شوند بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همراهی نیازمندیم.

این نماینده مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 نیز گفت: از سرداران مذاکره‌کننده هسته‌ای که تاکنون با صلابت و هوشیاری مصالح ملی و خطوط قرمز را رعایت و خدعه و فریبکاری دشمن را در نظر گرفته‌اند تشکر می‌کنم.

وی خطاب به رییس‌جمهور اظهار کرد: مردم مازندران خود را مهیای سفر جنابعالی و هیات دولت به استان می‌کنند و برای این حضور لحظه‌شماری می‌کنند. 19 خرداد 92 یعنی چند روز قبل از انتخابات در برخی شهرهای مازندران حضور یافتید و به مردم اطمینان دادید که اجازه نمی‌دهید حقی ضایع شود و گفتید به استان شدن غرب مازندران ورود می‌کنید و دستور تشکیل کارگروه کارشناسی صادر می‌کنید. همان مردم منتظر سفر رییس‌جمهور هستند تا شاهد خبرهای خوش از ایشان باشند.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بندر نوشهر یکی از قدیمی‌ترین بنادر شمال با حدود 90 سال سابقه در منطقه ویژه اقتصادی، پرشمارترین از حیث تعداد گردشگران داخلی و خارجی در کشور است که وجود زیرساخت‌های مهمی چون فرودگاه‌ها، ادارات کل، ابرپروژه در حال ساخت تهران شمال از یک سو و حقوق فراوان تضییع شده‌اش در سال‌های اخیر همگان را بر آن داشت تا غرب استان هم‌نوا و همراه خواهان اعلام منطقه آزاد تجاری باشند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات فرهنگیان، اظهار کرد: خدای نکرده نگوییم آموزش و پرورش مصرف‌کننده است و درآمدزا نیست. حتما اگر به معلمان توجه جدی شود نیکمت‌های چوبی بیشتر از درختان میوه می‌دهند. باید دقت شود در آزمون استخدامی پیشرو حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی‌ها پایمال نشود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی بهانه‌ای برای تخریب منازل مردم شده، گفت: هکتارها جنگل و دریا تصرف و تخریب می‌شود و شما به دنبال بناهای مستضعفان می‌گردید و نابودشان می‌کنید. مازندران که از صنعت محروم است و کشاورزی بدون توجیه اقتصادی و بدون حداقل‌ها و حداقل حمایت‌ها معنا ندارد. در این شرایط با حمایت وزارت کشاورزی و صنعت و معدن، برنج وارداتی به کشور وارد می‌شود. به جای این کارها به فکر نجات جنگل‌ها از دست زمین‌خواران باشید.

وی با اشاره به نگرانی و دغدغه جمعی از هنرمندان و خبرنگاران از قطع بیمه‌هایشان خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت، اضافه کرد: از سویی تلاش می‌کنید اصل دهم قانون اساسی یعنی استحکام و انسجام خانواده‌ها رقم بخورد و فرمایشات رهبری مبنی بر ازدواج آسان، کاهش سن ازدواج و فرزندآوری مناسب محقق شود اما از سویی دیگر در عمل زیردستان شما حتی اجازه نقل و انتقال به همسران پزشکان متخصص را نمی‌دهند.

انتهای پیام

کد N817177

وبگردی