آفتاب

آخرین اقدامات برای ارتقای جایگاه مدیریتی زنان در دولت

آخرین اقدامات برای ارتقای جایگاه مدیریتی زنان در دولت

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به طرح ضرورت ارتقای جایگاه مدیریتی زنان در دولت گفت: قرار است با جزییات و برنامه مشخص‌تری جایگاه زنان را در دولت مطرح کنیم؛به‌گونه‌ای که هم پاسخگوی نیازهای جامعه زنان باشد، هم به اهمیت خانواده بیشتر توجه کند.

سوسن باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: اگر بخواهیم دستگاه‌ها را نسبت به زنان و خانواده حساس‌تر کنیم، زنان باید هم در استان‌ها و هم وزارتخانه‌ها نقش پررنگ‌تری داشته باشند و این کار جزو اولویت‌هاست.

وی با اشاره به وظایف این معاونت اظهارکرد: وظیفه معاونت امور زنان برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، رصد و پایش است و در اجرا دخالتی ندارد بنابراین ارتباط مستقیمی با جایگاه مشاوران امور زنان دستگاه‌ها پیدا می‌کند. این مشاوران اگر در مجموعه تصمیم‌گیری دستگاه‌ها حضور نداشته باشند در اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه زنان مشکل ایجاد می‌شود.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌ها عنوان می‌کنند برای زنان و مردان برنامه‌ریزی می‌کنند و تفاوتی میان آنان نیست. اما اگر حساسیت جنسیتی وجود نداشته باشد، برنامه‌ها به‌درستی اجرا نمی‌شود و ما با مشکل مواجه می‌شویم.

به گفته باستانی، جایگاه مشاوران امور بانوان در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است بنابراین درصدد به وجود آوردن ساز و کاری هستیم که برنامه‌های زنان از برنامه‌های دستگاه‌ها جدا نباشد. قبول داریم که برنامه‌ریزی‌ها برای کل جمعیت است، اما اجرای یکسان آن برای زنان و مردان با دشواری‌هایی مواجه است.

باستانی درپایان اظهارکرد: ما از مشاوران امور بانوان خواستیم علاوه بر پرداختن به مسائل زنان داخل دستگاه خود، به مخاطبان زن دستگاه‌شان بپردازند. لازم است برای پرداختن به گروه دوم، در جلسات دستگاه‌ها، حساسیت جنسیتی به وجود آید. ما در هر حوزه اگر به نیازهای زنان توجه نکنیم، نمی‌توانیم در اجرای برنامه‌ها موفق باشیم بنابراین نیازمند بازنگری در رویکردهایمان هستیم بنابراین یک جلسه با نمایندگان دستگاه‌ها تشکیل دادیم.

انتهای پیام

کد N817176

وبگردی