آفتاب

کشف چند گور دسته‌جمعی و بیش از 60 اردوگاه نظامی"تروریست‌ها" در غرب تونس

کشف چند گور دسته‌جمعی و بیش از 60 اردوگاه نظامی"تروریست‌ها" در غرب تونس

سخنگوی وزارت دفاع تونس اعلام کرد که یگان‌های نظامی این کشور در ادامه عملیات خود علیه "تروریست‌ها" به چند گور دسته جمعی و 61 اردوگاه که تروریست‌ها از آن برای آموزش استفاده می‌کردند، دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، بلحسن الوسلاتی، سخنگوی وزارت دفاع تونس اعلام کرد: نیروهای دولتی که عملیاتی را در غرب تونس برای دستگیری تروریست‌ها آغاز کرده‌اند، به چند گور دسته جمعی در کوه‌های "الشعانبی"، "سمامه"، "ورغه"، "السلوم"، و "جندوبه" دست یافته‌اند؛ در این مناطق همواره درگیری‌ها با تروریست‌ها رخ می‌دهد و نیروهای ارتش طی دوره اخیر توانسته‌اند تعداد زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورند.

تعدادی از تروریست‌هایی که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند اعتراف کرده‌اند که تروریست‌ها گورهای دسته جمعی را برای دفن کشته شدگان خود حفرکرده بودند تا به دست نیروهای امنیتی و ارتش نیفتد.

منابع نظامی تونس اعلام کرده بودند که طی درگیری‌ نیروهای مسلح با تروریست‌ ها در کوه "السلوم" 10 تروریست و سه نظامی کشته شده‌اند.

طی عملیات نیروهای مسلح تونس همچنین حدود 61 اردوگاه کشف شده که تروریست‌ها از آن برای آموزش نظامی استفاده می‌کردند.

این تحولات همزمان با آن رخ داده که شهر "الفوار" در جنوب تونس برای چهارمین روز متوالی صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به راهکارهای امنیتی دولت در برخورد با افرادی است که خواهان اشتغال و توسعه هستند.

نیروهای امنیتی نیز از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده می‌کنند و این موجب انتقاد نهادهای حقوقی از اعمال زور علیه تظاهرکنندگاه شده است.

انتهای پیام

کد N817046

وبگردی