آفتاب

تصویب کلیات تمدید شش ماهه قانون مدیریت خدمات کشوری

تصویب کلیات تمدید شش ماهه قانون مدیریت خدمات کشوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات تمدید شش ماهه مهلت آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تغییر دستور برای رسیدگی به طرح یک فوریتی تمدید شش ماهه مهلت آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کردند.

بر اساس مصوبه کمیسیون اجتماعی اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری تا پایان شهریورماه تمدید می‌شود تا دولت لایحه خود در این زمینه را نهایی کند.

ایرج عبدی گفت: دو ماه از پایان مهلت آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری گذشته است ولی هنوز لایحه دولت در این زمینه نهایی نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره‌ به راه‌های خروج دولت از بی‌قانونی، گفت: دولت سه راه‌حل برای پرداخت حقوق‌ها دارد. یا از رهبری اذن بگیرد و قانون را تمدید کند و یا قانون استخدام کشوری را به اجرا گذارد یا مجلس اجرای آزمایشی آن را شش ماه دیگر تمدید کند. به نظر می‌رسد راه حل آخر بهترین راه‌حل است.

لاریجانی نیز خطاب به نمایندگان از آنان خواست تا از مخالفت و موافقت با کلیات این طرح به دلیل انجام بحث‌های زیاد در موقع رسیدگی به فوریت این طرح انصراف دهند.

رئیس مجلس ادامه داد: اجازه دهید کلیات لایحه تصویب شود تا دولت بتواند لایحه خود را تا پایان شهریور به مجلس ارائه دهد.

وی تأکید کرد: کلیات را رأی گیری می‌کنیم و پیشنهادات را در بررسی جزئیات می‌شنویم.

سپس کلیات طرح مذکور به رأی گذاشته شد که از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه 148 موافق، 20 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع داده شد. پس از موافقت مجلس با کلیات این طرح، نمایندگان سیدگی به جزئیات این طرح را آغاز کردند.

انتهای پیام

کد N816984

وبگردی