آفتاب

داعش مسئولیت حمله به زندان "الخالص" در بعقوبه عراق را برعهده گرفت

داعش مسئولیت حمله به زندان "الخالص" در بعقوبه عراق را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حمله به زندان "الخالص" در بعقوبه اعلام کرد که توانسته با انفجار چند بمب‌ حمله گسترده‌ای را به این زندان انجام داده و نزدیک به 30 زندانی را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، روز شنبه منابع عراقی اعلام کردند که درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و زندانیان زندان "الخالص" در شمال شهر بعقوبه رخ داده و طی آن ده‌ها تن کشته شدند. همچنین منابع نظامی اعلام کردند که حمله‌ای از خارج صورت نگرفته است.

این در حالی است که داعش در بیانیه‌ای در خبرگزاری "اعماق"، وابسته به این گروه تروریستی ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حمله گسترده به زندان الخالص اعلام کرد که توانسته با انفجار بمب‌هایی نیروهای پلیس عراق را هدف قرار داده و نزدیک به 30 زندانی را آزاد کند.

خبرگزاری "اعماق" همچنین اعلام کرد که همزمان با سلطه زندانیان وابسته به داعش بر سلاح‌های پلیس و درگیری با نگهبانان داعش توانسته این حمله گسترده را انجام دهد.

مسئولان محلی و امنیتی عراق نیز اعلام کردند که تروریست‌های داعش در حمله به زندان الخالص دست دارند.

عدی الخضران، شهردار شهر الخالص نیز اعلام کرد که داعش مسئول کشته شدن حدود 50 زندانی و 12 نیروی پلیس و آزادسازی تعداد زیادی از زندانیان از جمله تروریست‌هایی وابسته به این گروه است.

این در حالی است که منابع نظامی عراق اعلام کردند که زندانیان پس از درگیری با نیروهای پلیس توانستند به انبار سلاح در داخل این زندان دست یابند.

احمد التمیمی، یکی از مسئولان مرکز عملیات امنیتی استان دیالی نیز تاکید کرده که این حمله توسط داعش صورت گرفته است اما صدیق الحسینی، رئیس کمیته امنیتی استان دیالی اعلام کرد که این حمله در داخل زندان رخ داده و داعش مسئول آن نیست، چرا که داعش نمی‌تواند وارد زندان شود.

انتهای پیام

کد N816917

وبگردی