آفتاب

انتقاد شدید نماینده سازمان ملل از حملات هوایی عربستان به یمن

انتقاد شدید نماینده سازمان ملل از حملات هوایی عربستان به یمن

نماینده سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن، ضمن محکوم کردن حملات هوایی عربستان به مناطق شمالی یمن، این اقدام را در تضاد با قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوهانس ون در کلاو، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن حملات اخیر جنگنده‌های نیروهای ائتلاف چند کشور عربی با رهبری عربستان را بی هدف و بدون تمایزگذاری میان مناطق مسکونی و مواضع نظامی توصیف کرده است.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، کلاو از تمامی طرف‌های درگیر خواسته به سلامت شهروندان و غیرنظامیان با توجه به معاهده‌های بین المللی توجه کنند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده بر اثر حملات هوایی عربستان و متحدانش تاکنون ۱۴۰۰ تن جان باخته‌اند که نیمی از آنها غیرنظامی بوده‌اند.

پیش از این، در پی انتشار بیانیه عربستان مبنی بر موقتی بودن آتش‌بس و انجام حملات شدیدتر در استان صعده، سازمان پزشکان بدون مرز با انتقاد از این بیانیه هشدار داد که بمباران صعده ممکن است به کشتاری فجیع منتهی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یانوس اوریتز، هماهنگ کننده امور اضطراری پزشکان بدون مرز در این باره گفت: بمباران اهداف غیرنظامی یا بمباران شهرها بدون هشدار قبلی، نقض جدی قوانین بین‌المللی حقوق بشر است. این اقدام که سعودی‌ها نسبت به آن هشدار داده‌اند حتی از بمباران کل استان صعده هم بدتر است.

انتهای پیام

کد N816746

وبگردی