آفتاب

تأکید مسکو بر آمادگی برای احیای روابط با اروپا

تأکید مسکو بر آمادگی برای احیای روابط با اروپا

رییس‌جمهور روسیه بر آمادگی کشورش برای احیا و افزایش روابط با اروپا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در دیدار و گفت‌وگو با میلوش زمان، رییس‌جمهور چک اعلام کرد که مسکو نه تنها به احیای روابط با اروپای شرقی و چک و تمامی اروپا بلکه به توسعه این روابط امیدوار است.

پوتین با اشاره به این که مسئولیت تیره شدن روابط با اروپا به هیچ وجه بر عهده روسیه نیست، تاکید کرد: تحریم‌های متقابل روسیه و اتحادیه اروپا بر مبادله کالا و دیگر مبادلات تجاری تاثیر منفی گذاشته و باعث شده است تا به همه ضرر رسانده شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: ما به این موضوع پی می‌بریم و برای احیای روابط آماده‌ایم.

رییس‌جمهور روسیه با قدردانی از موضع واقع‌گرایانه رییس‌جمهور چک در این زمینه افزود: جای خوشحالی است که در اروپا سیاست‌مدارانی وجود دارند که می‌توانند موضع خود را به طور علنی بیان کنند و از سیاست مستقلی پیروی می‌کنند.

دیدار رییس‌جمهور آفریقای جنوبی با پوتین

از سوی دیگر بر ظرفیت فراوان بریکس برای توسعه اقتصادهای روسیه و جمهوری آفریقای جنوبی تاکید کرد.

وی در دیدار و گفت‌وگو با جاکوب زوما، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی با اشاره به اهمیت فوق‌العاده روابط میان دو کشور اظهار کرد: جمهوری آفریقای جنوبی همکار عمده ما در قاره آفریقا است و ما روابط خود را از طریق سازمان‌های گوناگون بین‌المللی و از جمله گروه بریکس توسعه می‌دهیم.

وی گفت: ما باید کارهای زیادی انجام دهیم تا کارایی و اثربخشی این گروه هرچه بیشتر باشد و از پتانسیل آن به عنوان وسیله موثری برای توسعه اقتصادهای کشورهای عضو از جمله روسیه و آفریقای جنوبی استفاده شود.

انتهای پیام

کد N816744

وبگردی