آفتاب

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

آمریکا در واکنش به آزمایش وشکی کره شمالی از این کشور خواست از اقدامات تنش زا در منطقه خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا از کره شمالی خواست از اقدامات تنش زا در منطقه خودداری کرده و به دنبال گام های عملی برای عمل به تعهدات خود باشد.

به دنبال اعلام آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ از یک زیر دریایی در صبح امروز، یک مقام مسئول در وزارت امورخارجه آمریکا ضمن خودداری از اظهار نظر در این خصوص گفت که شلیک موشک های با فن آوری بالستیک بر خلاف قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.

این مقام در ادامه افزود: آمریکا از کره شمالی می خواهد تا از اقداماتی که موجب تنش آفرینی در منطقه می شود خودداری نموده و به جای آن گام های واقعی برای عمل به تعهدات بین المللی خود بردارد.

لازم به ذکر است، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر آزمایش صبح امروز این موشک نظارت داشت. در زمان آزمایش این موشک بالستیک، «اون» در ساحل مستقر بود و یک زیردریایی که در اعماق آب قرار داشت اقدام به شلیک این موشک بالستیک کرد. 

هنوز جزئیاتی درباره این موشک بالستیک و اینکه از چه نوعی بوده منتشر نشده است. 

کره شمالی درحالی این موشک را آزمایش کرد، که کشورهای همسایه آن از جمله کره جنوبی و نیز کشورهای غربی مانند آمریکا به شدت نگران برنامه های نظامی و هسته ای این کشور هستند.

شایان ذکراست، بلافاصله پس از انتشار این خبر، دولت آمریکا برای از سرگیری مذاکرات مقدماتی با کره شمالی پس از ۳ سال وقفه اعلام آمادگی کرده است.

کد N816637

وبگردی