آفتاب

جدا شدن برخی اعضای ناراضی از حزب سوسیالیست ونزوئلا

جدا شدن برخی اعضای ناراضی از حزب سوسیالیست ونزوئلا

گروهی از اعضای ناراضی حزب سوسیالیست ونزوئلا با تشکیل یک شاخه جدید،‌ اعلام کردند در انتخابات پارلمانی سال جاری کاندیداهای جداگانه معرفی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه کوچکی از اعضای روشنفکر چپگرا در حزب سوسیالیست ونزوئلا متعلق به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور، اقدام به تشکیل یک انشعاب جدید به نام "جریان سوسیالیست" کرده اند. این اعضا دولت مادورو را متهم به افزایش فساد و بوروکراسی در ونزوئلا و پشت کردن به میراث هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید این کشور کرده اند.

گروه "جریان سوسیالیست" اعلام کرده دولت مادورو این انتقادات را نادیده گرفته و سرزنش کرده است و این موجب فاصله گرفتن آنها از حزب سوسیالیست در آستانه انتخابات پارلمانی سال جاری که هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده،‌ شده است.

نیچمر ایوانز، رهبر و سخنگوی این گروه گفت: ما رفتار فعلی حزب سوسیالیست را نمی پذیریم.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم در همه مناطق کشور کاندیداهایی برای انتخابات پارلمانی معرفی کنیم.

ایوانز خاطر نشان کرد: برخی از مردم انقلابی ما از نحوه عملکرد مادورو ناامید و خسته شده اند و کاری که ما می کنیم این است که گزینه ای جایگزین در اختیار مردم انقلابی ونزوئلا قرار دهیم.

گروه "جریان سوسیالیست" وعده داده تا علاوه بر مبارزه با فساد و بوروکراسی، به شیوه ای منظم بدهی های ونزوئلا را پرداخت کرده و با استفاده از ارز به دست آمده واردات را افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N816595

وبگردی