آفتاب

چهار هزار مبارز ترکمان در کنار نیروهای عراقی علیه داعش می‌جنگند

چهار هزار مبارز ترکمان در کنار نیروهای عراقی علیه داعش می‌جنگند

فرمانده نیروهای ترکمان عراقی اعلام کرد که یک نیروی متشکل از چهار هزار مبارز از این قومیت در کنار نیروهای کرد عراق با داعش می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری رووداو، یلماز نجار، فرمانده نیروهای ترکمان عراق اعلام کرد که ترکمان‌ها در کنار ارتش، پیش‌مرگ‌ها و نیروهای مردمی با ترویست‌های داعش در کرکوک و مناطق اطراف می‌جنگند و در حال حاضر یگان مسلحی از ترکمان‌های سنی که شامل 1500 تن است برای مشارکت در عملیات بازپس گیری موصل از داعش، تشکیل شده که در پادگان‌های اربیل و اطراف موصل آموزش می بینند.

وی گفت: البته نیروهای ما تنها به سنی‌ها محدود نمی‌شود بلکه ترکمان‌های شیعه نیز به ما پیوسته‌ا و تعداد نیروهای ترکمانی که در مناطق مختلف با داعش می‌جنگند به 4000 تن می‌رسد.

از سوی دیگر سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که در پی دیگری‌ها میان زندانیان و نیروهای پلیس در مرکز پلیس شهرک "الخاص"در شرق عراق 30 زندانی از جمله 9 تروریست، که برای فرار تلاش می‌کردند و شش نیروی پلیس کشته شدند.

به گفته سعد معن حمله‌ای از خارج صورت نگرفته و این حادثه تنها در پی درگیری در داخل زندان رخ داده است و 40 زندانی نیز از زندان گریختند.

انتهای پیام

کد N816495

وبگردی