آفتاب

سفر رهبر اپوزیسیون تایوان به آمریکا

سفر رهبر اپوزیسیون تایوان به آمریکا

رهبر اصلی ترین حزب اپوزیسیون تایوان در سفری 12 روزه به آمریکا می‌رود، این سفر برای این سیاستمدار تایوانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است برای تحکیم روابط با واشنگتن بسیار حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ، ون، رئیس حزب ترقی خواه دموکراتیک و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ژانویه آتی در تایوان، در جریان سفر 12 روزه خود به آمریکا با مقام‌های ارشد این کشور چهره‌های دانشگاهی و تایوانی‌های مقیم آمریکا دیدار خواهد کرد.

این سفر از 29 مه تا نهم ژوئن انجام خواهد شد. سفر تسای که بخشی از دوران تحصیلاتش در آمریکا بوده و از مذاکره کنندگان تجاری سابق محسوب می‌شود به دقت زیر نظر گرفته می‌شود چرا که آمریکا از بزرگترین متحدان تایوان و تامین کننده تسلیحات است. با این حال دو کشور هیچ رابطه‌ای دیپلماتیک رسمی‌ای ندارند.

ویلیام استانتون، مدیر مرکز سیاست آسیا در دانشگاه ملی تسینگ هوآ، تایوان و دیپلمات سابق آمریکایی می‌گوید: چنانچه مقام‌های آمریکا وی را رهبر احتمالی تایوان بدانند و بر این باور باشند که دیگاه‌های وی درباره چین عملی و واقعی است پس از آن برای دولت چین تحقیر آن سخت خواهد بود.

چین، تایوان را استان شورشی خود می‌داند که می‌توان در صورت لزوم آن را با توسل به زور تحت کنترل درآورد و این در صورتی است که تایوان در پی استقبال باشد. چین ماه گذشته به حزب ترقی خواه دموکراتیک (DPP) هشدار داد که از گذشته درس عبرت بگیرد و به دنبال استقلال نباشد، در همان روز خانم تسای به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب معرفی شد.

انتهای پیام

کد N816328

وبگردی