آفتاب

تاکید رییس‌جمهور ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا

تاکید رییس‌جمهور ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا

رییس‌جمهور ارمنستان توسعه‌ی روابط ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سرژ سرگیسیان، رییس‌جمهور ارمنستان روز جمعه در اولین نشست سران کشورهای عضو شورای عالی اقتصاد اوراسیا در مسکو، پایتخت روسیه گفت: من فکر می‌کنم توسعه جغرافیای همکاری به سمت جنوب به ویژه از طریق ایجاد همکاری نزدیک‌تر با ایران یک امر ضروری است.

رییس‌جمهور ارمنستان هم‌چنین بر لزوم توجه بیش‌تر به اجرای پروژه‌های زیربنایی منطقه‌یی بزرگ برای برقراری ارتباط میان جنوب شرق آسیا و خلیج فارس با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا از طریق ایران تاکید کرد.

سرگیسیان هم‌چنین گفت که این اتحادیه برای جذب سرمایه های بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین تلاش می‌کند.

او ادامه داد: هدف ما گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف و امضاء توافق نامه‌های همکاری با این کشورهاست که به توسعه بازار مشترک میان ما و آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ریانووستی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک نهاد اقتصادی است که اغلب از کشورهای حوزه‌ی اوراسیا تشکیل شده است. رییسان‌جمهور روسیه، قزاقستان، و بلاروس در 29 مه 2014 قراردادی هزار صفحه‌ای را امضاء کردند که مبنای تشکیل این اتحادیه شد و رسما کار خود را از اول ژانویه 2015 آغاز کرد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا جریان تبادل کالا و خدمات و سرمایه میان کشورهای عضو را تسهیل می‌کند که در نتیجه آن نیروی کار امکان جابه‌جایی بیش‌تری خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N816225

وبگردی