آفتاب

بازدید رییس سازمان بازرسی دانمارک از مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

بازدید رییس سازمان بازرسی دانمارک از مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

رییس سازمان بازرسی کل کشور دانمارک از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور دانمارک از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اورگن استین سورنسون رییس بازرسی کل کشور دانمارک به همراه دستیاران ارشد خود از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کرد.

حجتی‌پور معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها توضیحاتی در مورد رعایت حقوق زندانیان، ارائه خدمات در بخش بهداشت و درمان، جایگاه ورزش همگانی، هنر و آموزش آن، آموزش‌های اخلاقی، دینی، اشتغال و حرفه‌آموزی با نگاه بازپروری، نقش انجمن‌های حمایت از زندانیان، طبقه‌بندی زندانیان و استفاده از وسایل ارتباط جمعی در زندان‌های ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور دانمارک در ادامه با تشکر از میزبانی مجتمع وظیفه خود را رسیدگی به تخلفات دولت و رفتارهای غیرقانونی دولت با شهروندان دانست و تصریح کرد: وظیفه ما در کشور دانمارک در زمینه زندان، بازرسی از سطح زندان‌ها است تا در زمینه رفتار قانونمند با زندانیان اطمینان حاصل کنیم.

اورگن استین سورنسون در زمینه طبقه‌بندی زندانیان و نحوه ارتباط زندانیان با مسئولان زندان سئوالاتی را مطرح کرد.

معاون سلامت سازمان زندان‌ها، طبقه‌بندی زندانیان را بر اساس مقوله‌های جنس، سن، نوع جرم و میزان محکومیت دانست و مددکاران را به عنوان حلقه ارتباط مسئولین و زندانیان نام برد و خاطرنشان کرد: روسای زندان‌ها نیز دیدارهای چهره به چهره با مددجویان داشته و به سوالات آنان پاسخ می‌دهند.

بعد از این جلسه بازدیدکنندگان از سطح اندرزگاه‌های مجتمع، کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی، واحد فرهنگی و تربیت بدنی بازدید کردند.

در اواخر بازدید، رییس بازرسی کل کشور دانمارک استانداردهای زندان تهران بزرگ را در مقایسه با استاندارد زندان‌های کشور دانمارک در سطح بالایی توصیف و خدمات ارائه شده به مددجویان را مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام

کد N816143

وبگردی