آفتاب
برگزاری سومین مسابقه عکاسی میکروسکوپی در سال 96

برترین‌های مسابقه عکاسی میکروسکوپی معرفی شدند

برترین‌های مسابقه عکاسی میکروسکوپی معرفی شدند

اولین دوره مسابقه بین‌المللی عکاسی میکروسکوپی با معرفی برترین‌ها در 6 بخش به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، اولین مسابقه بین‌المللی عکاسی میکروسکوپی با معرفی برترین‌ها در 6 بخش و ‌همچنین تقدیر از تیم‌ اجرایی مسابقه و اساتید برگزار کننده کارگاه‌های آموزشی به کار خود خاتمه داد.

در این مراسم دکتر همایون کتیبه رییس دانشکده معدن و متالورژی با اشاره به برگزاری این مسابقه در سطح بین المللی در سال جاری، گفت: ما در سرزمینی زندگی می کنیم که در زمانی که مردمان سایر کشورها که در جنگل‌ها و غارها زندگی می کردند ایرانیان موفق به ساخت تخت جمشید، ارگ بم، چغازنبیل و سازه های آبی در شوشتر شدند.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان امروز نوادگان این افراد بودند، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این مسابقات گامی در جهت توسعه علوم این حوزه شود.

همچنین دکتر نادر پروین در مراسم اختتامیه اولین مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی با اشاره به نحوه برگزاری این دوره از مسابقات، افزود: اولین دور این مسابقات به صورت ملی در سال 91 برگزار و امسال نیز اولین مسابقه بین المللی آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دور از مسابقات در 6 محور برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقات شرکت کنندگان در بخش‌های متالوگرافی، مینرالوگرافی، سراموگرافی، بیومواد و علوم زیستی، نانومواد، فیبرها و پلیمرها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پروین، تعداد عکس‌های رسیده به این دور از مسابقات را 650 تصویر ذکر کرد و یادآور شد: از این تعداد پس از داوی 210 تصویر به دور نهایی راه یافتند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده معدن و متالوژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: از میان 210 تصویر منتخب، 55 تصویر برای ارائه شفاهی در حضور داوران انتخاب شد و مابقی در بخش نمایشگاهی این مسابقه ارائه شدند.

وی همچنین افزود: از 650 عکس، 56 طرح از کشورهایی چون آمریکا، کانادا، اسپانیا، هلند، دانمارک و رومانی ارسال شده بودند که دو طرح خارجی به عنوان برندگان این دوره از مسابقات معرفی شدند.

انتهای پیام

کد N816091

وبگردی