آفتاب
در داکار برگزار شد

تبیین نقش مبلغان دینی در وحدت بین مسلمانان در سنگال

تبیین نقش مبلغان دینی در وحدت بین مسلمانان در سنگال

نشست «نقش مبلغان دینی در صلح و وحدت بین مسلمانان» ویژه ماه رجب، در داکار برگزار شد.

نشست «نقش مبلغان دینی در صلح و وحدت بین مسلمانان» ویژه ماه رجب، در داکار برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گردهمایی مروجان بومی کشورهای سنگال، گامبیا، گینه بیسائو و موریتانی با موضوع «نقش مبلغان دینی در صلح و وحدت بین مسلمانان» ویژه ماه رجب، به همت نمایندگی مجمع جهانی اهل البیت(ع)، جامعة‌المصطفی العالمیه(ص) در داکار و مشارکت رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد.

در این مراسم که نهادهای ایرانی و علمای دینی حضور داشتند، پیام آیت‌الله اختری، «دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع)» به وسیله حجت‌الاسلام سید مرادی، «رئیس گردهمایی مروجان بومی» قرائت شد.

سپس، حسن ذاکری، «رایزن فرهنگی ایران در سنگال» با تأکید بر آموزه‌های مکتب اهل البیت(ع) که منادی صلح و دوستی با دیگران است، مروجان را به تعامل هرچه بیشتر با پیروان سایر طرق دینی غرب آفریقا دعوت کرد.

وی امام خمینی(ره) را به عنوان الگویی برای تمامی مسلمانان معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) ضمن تلاش برای اشاعه و معرفی حقانیت مکتب اهل البیت(ع)، تحقق این امر را در سایه وحدت و انسجام در میان امت اسلامی امکان پذیر می‌دانستند.

ذاکری اظهار کرد: با بهره‌گیری از روش‌های ایجابی و تأکید بر مشترکات می‌توان قلوب مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کرد که از این منظر می‌توان از موج جریان اسلام‌هراسی در جهان کاست.

در بخشی دیگر از این نشست، نسبت به روش‌های نوین تبلیغی برگرفته از قرآن و سنت نبوی و کلام ائمه اطهار(ع) و همچنین، تلاش برای نشان دادن چهره صلح‌آمیز از اسلام تأکید شد.

براساس این گزارش، گردهمایی مروجان بومی به مدت سه روز متوالی همراه با بررسی آخرین وضعیت پیروان اهل البیت(ع) در منطقه و راهکارهای مشترک برای تقویت پایگاه‌های شیعی و مقابله با تلاش‌های تفرقه‌جویانه دشمنان و برگزاری مسابقات علمی، تبلیغی و کتابخوانی پایان یافت.

انتهای پیام

کد N816075

وبگردی