آفتاب
نقوی حسینی:

مصوبه اخیر سنا، انتقال مرجعیت مذاکره از 1+5 است

مصوبه اخیر سنا، انتقال مرجعیت مذاکره از 1+5 است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مصوبه سنا برای نظارت کنگره آمریکا بر توافق هسته‌ای با ایران را موجب ایجاد تردید در تعهدات دولت آمریکا دانست و گفت که تصویب این طرح به معنی انتقال مرجعیت مذاکره از 1+5 به کنگره آمریکا خواهد بود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌مصوبه سنا سه وجه متفاوت را در پی دارد و به طور طبیعی آثار مخصوص به این وجوه هم در مذاکرات وتوافق خود را نشان خواهد داد. اول این که بر توافق نظارت می‌شود به معنی تصویب توافق در سناست و دوم این که ممکن است با نظر سنا در توافق تغییراتی داده شود و سوم این که اجرای تعهدات طرف مقابل تحت تاثیر نظرات سنا قرار می‌گیرد.

وی افزود: این که تا چه اندازه می‌توان قول و قرارها و تعهدات دولت آمریکا را پذیرفت با وجود چنین طرحی با تردید روبرو خواهد شد و با ورود سنا به مذاکرات به این شکل یعنی مذاکرات صاحب دو مرجع خواهد شد و به نوعی انتقال مرجعیت مذاکره از 1+5 به کنگره رخ خواهد داد.

نماینده مردم ورامین در مجلس یاد آور شد: ما به طور طبیعی همه توافقات و تعهدات آمریکایی‌ها را در معرض تهدید می‌بینیم و استنباطمان این است که دولت آمریکا نیست که باید قول و قرار بدهد بلکه این قول و قرار باید در جای دیگری مورد تایید قرار بگیرد لذا مذاکرات قطعا با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 یک توافق بین‌المللی است اضافه کرد : باید ترتیبی اتخاذ شود که مجلس شورای اسلامی توافق را تایید کند و اگر جمهوری اسلامی بنای اجرای پروتکل الحاقی را داشته باشد این امر هم باید در مجلس به تصویب برسد که من بعید می‌دانم مجلس چنین چیزی را تصویب کند.

انتهای پیام
کد N816003

وبگردی