آفتاب

کویت به شرکت بوئینگ سفارش 28 جنگنده‌ پیشرفته را می‌دهد

کویت به شرکت بوئینگ سفارش 28 جنگنده‌ پیشرفته را می‌دهد

یک منبع آگاه گفت، کویت قصد دارد 28 فروند جنگنده پیشرفته "سوپر هورنت" به ارزش سه میلیارد دلار را به کمپانی بوئینگ سفارش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارش کویت به شرکت بوئینگ برای ارائه جنگنده‌های چندکاره F/A-18E/F پیروزی مهمی برای بوئینگ نسبت به رقبای اروپایی‌اش محسوب می‌شود.

این اقدام نیروی هوایی کویت را تقویت می‌کند چراکه این کشور در ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در تجاوز هوایی به یمن شرکت دارد.

این توافق نیازمند تایید رسمی دولت آمریکا است که کنترل شدیدی بر فروش‌های دفاعی خارجی دارد.

به گفته این منبع آگاه، کویت نامه این درخواست را امضا کرده و احتمالا همزمان با اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در هفته جاری میزبان رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود، ممکن است در روزهای آتی این درخواست رسماً تایید شود.

شش رهبر شورای همکاری خلیج فارس 13 مه سال‌جاری میلادی (23 اردیبهشت‌) به واشنگتن سفر خواهند کرد.

کویت در حال حاضر یگانی از نسل اولیه هورنت‌های F/A-18 دارد که در دهه 1990 میلادی آن را به دست آورده است؛ توافقی که پس از تلاش‌های نیروهای آمریکایی برای آزادسازی کویت از مهاجمان عراقی تحقق یافت.

این در حالی است که کمپانی بوئینگ هنوز رسماً این سفارش از جانب کویت را اعلام نکرده است. جنگنده‌های سوپر هورنت دو موتوره از سال 2001 میلادی استفاده شده‌اند و می‌توانند از ناوهای هواپیمابر به پرواز درآیند.

انتهای پیام

کد N815720

وبگردی