آفتاب
سخنرانی رئیس جمهور در همایش هلال احمر:

روحانی: وجود هلال احمر آرامش بخش است

روحانی: وجود هلال احمر آرامش بخش است

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در سخنرانی خود در همایش هلال احمر تصریح کرد: وجود هلال احمر برای مردم آرامش بخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همایش « انسان مهربان، دنیای آرام» با هدف تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان نمونه جمعیت هلال احمر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین روحانی آغاز شد.

رئیس جمهور در سخنرانی خود در این مراسم با تبریک هفته هلال احمر به اعضا و مسئولان این سازمان ابراز امیدواری کرد که همه در راه خدمت به مردم قدم های بلندتری بردارند.

روحانی گفت:  هفته هلال احمر برای شما و ملت بزرگ ایران مبارک باشد و همه ما بتوانیم در راه خدمت به مردم گام ها و قدم های بلندتری را برداریم.

وی اضافه کرد:  شاید ویژگی هلال احمرها و صلیب سرخ ها در این مبنا باشد که این جمعیت ها فقط به درد و آلام انسان ها و بشر می نگرند فارغ از ملیت، فارغ از نژاد، فارغ از زبان، فارغ از مذهب، ایمان و عقیده. هرکس که دچار مشکلی شده است و هرکس که با حادثه ای ناگوار مواجه شده است و هرکس که نیاز به کمک دارد. تعبیر پیامبر هم همین است. هر انسانی که صدای مظلومیتش بلند می شود و از دیگران کمک می خواهد اگر به این فریاد اعتنا نکردید بدانید مسلمان نیستید. خیلی تعبیر مهمی است.

روحانی افزود: پیامبر می گوید اگر ندای مسلمانی را شنیدید که کمک می خواهد و پاسخ زبانی بهش ندادید، پاسخ عملی ندادید، دیگر خود را مسلمان نخوانید. آن همه آیات قران مجید که ما را به بر و نیکوکاری، ما را به احسان ، مارا به تعاون و کمک به دیگران دعوت می کند و آن همه روایت از پیامبر اسلام و ائمه بزرگوار و سیره زندگی خود آن بزرگواران این واقعیت را نشان می دهد که در بخشی از امور که مربوط به مشکلات و آلام انسان ها می شود آنجا دیگر برای ما فرقی نمی کند که این کیست، رنگ پوستش چیست و ملیتش چیست. فرقی نمی کند. کسی که زیر آوار رفته، زیر آوار رفته است. شما وقتی به کسی که زیر آوار رفته نمی پرسید که ملیتت چیست، دینت چیست و به کدام جناح وابسته ای. ببینید تعبیرات قران مجید در برخی از آیات با ایهاالذین آمنو آغاز می شود اما در برخی از آیات به ایمان کار ندارد و می گوید یا ایهاالانسان. بحث انسان مطرح است. بحث مردم مطرح هست.

رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از مشکلات ما هنوز هم حتی در جامعه انقلابی ایران هم این است که ما تفکیک نمی کنیم موضوعات را. یه وقت بحث، بحث انتخابات است و می خواهیم به کسی رای بدهیم خب رقابت های سیاسی جا دارد اما یه بحث، بحث محیط زیست است، بحث نجات جان است. کم کردن خطرها در جامعه است و اینجا دیگر حزب و ملیت معنا ندارد. اسلام حتی یک قدم پارا فراتر گذاشته و حتی نسبت به حیوانات در اشعار سعدی که می گوید یکی در بیایان سگی تشنه یافت، می گوید برای نجات یک سگ درحال مرگ فردی تلاش کرد و نبی زمان به او گفت که خدا از گناهان تو بخشید و تو پاک شدی بخاطر اینکه یک حیوان درحال مرگ را نجات دادی. این یک روایت است که سعدی در شعر گفته. در اسلام و منطق انبیا حیوانات هم جایگاه دارند و حتی بالاتر، گیاهان و درختان جا دارند.
پیامبر به سپاهیانش در راه جنگ ابتدا بحث محیط زیست را مطرح می کند.
رئیس جمهور خطاب به اعضای هلال احمر گفت: اساس شما آرامش آورید و هرکجا که خودرو و آمبولانس هلال احمر یا چادر شما باشد، آرامش بخش است. انشااللله که حادثه ای در جاده نباشد، اما وقتی مسافر همان ابتدای جاده چادر شما، علامت شما را می بیند قلب یک مقدار آرامش پیدا می کند و می گوید یک عده ای هستند که شب را بیدار می مانند، کار را به خانه ترجیح می دهند و راه های سخت را می پیمایند تا خود را به گرفتار برسانند.
کد N815710

وبگردی