آفتاب
یک نماینده مجلس:

دخالت دستگاه‌ها در کار یکدیگر حقوق نظام و مردم را منحرف می‌کند

دخالت دستگاه‌ها در کار یکدیگر حقوق نظام و مردم را منحرف می‌کند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود عمل کنند دستگاه‌های نظارتی نیز بهتر می‌توانند انحرافات را شناسایی و از حقوق نظام و مردم دفاع کنند.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با اشاره به سخنان اخیر رییس‌جمهور درباره لزوم پرهیز دستگاه‌ها از دخالت در کار یکدیگر، گفت: پاسخ، روشن است. هر دستگاهی در فرآیند مدیریتی حامل وظایفی است که باید به همان دستورات اجرایی، اساسنامه یا شرح وظایفش عمل کند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس استقلال دستگاه‌های اجرایی در انجام امور محوله را در افزایش کارآیی و ثمربخشی آنان حائز اهمیت دانست و افزود: هر قدر استقلال دستگاه‌های اجرایی، قضایی، فرهنگی، نظامی، انتظامی و تقنینی بیشتر باشد و از دخالت در کار سایر دستگاه‌ها پرهیز کنند تحقق اسناد بالادستی به ویژه سند چشم‌انداز توسعه و برنامه‌های توسعه‌ای در سطح قابل قبول‌تری تحقق یابد.

وی این سخن را به معنای همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف با موضوعات مشترک ندانست و اظهار کرد: دخالت نکردن دستگاه‌ها در امور یکدیگر هرگز به معنای همکاری نکردن آنان در موضوعات و مسائل مشترک نیست بلکه براساس اشتراکات کاری یا در قابل تفاهم‌نامه‌های اجرایی می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند تا در فرآیند توسعه بتوان سرعت مناسبی داشت. یکی از مسائلی که روند توسعه کشور را دستخوش تخریب می‌کند موازی‌کاری‌ها و چندباره کاری‌هاست.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: به هر میزان که دستگاهی در کار دستگاه یا دستگاه‌های دیگر دخالت داشته باشد به همان میزان در رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه و برنامه‌های توسعه‌ای دور می‌مانیم و دستگاه‌های نظارتی نیز در کارشان دچار اختلال می‌شوند؛ در حالی که اصلی‌ترین وظیفه دستگاه‌های نظارتی جلوگیری از تضییع حقوق نظام و مردم است.

انتهای پیام

کد N815603

وبگردی