آفتاب

استعفای رهبران سه حزب ناکام در انتخابات انگلیس

استعفای رهبران سه حزب ناکام در انتخابات انگلیس

پیروزی مجدد حزب «دوید کامرون» در انتخابات پارلمانی انگلیس موجب شد رهبران سه حزب لیبرال دمکرات، کارگر و استقلال این کشور به خاطر ناکامی در انتخابات این دوره کناره گیری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های انگلیس، انتخابات سراسری انگلیس با پیروزی حزب محافظه کار به رهبری نخست وزیر این کشور به پایان رسید. بر این اساس این حزب توانست با کسب نزدیک به 330 کرسی، بار دیگر به عنوان حزب حاکم زمام امور را در دست گیرد.

اما انتخابات این دوره برای برخی دیگر از احزاب به منزله شکست بود. ناکام بزرگ این دوره حزب لیبرال دمکرات بود که تنها توانست 8 کرسی به دست آورد و نزدیک به 50 کرسی خود را که باعث حضور این حزب در دولت ائتلافی انگلیس شده بود، از دست داد.

به دنبال این شکست «نیک کلگ» رهبر حزب لیبرال دمکرات با استعفا از ریاست این حزب، همزمان تمام سمت های خود در دولت «دیوید کامرون» و نیز نمایندگی پارلمان را از دست داد. همچنین «اد میلیبند» رهبر حزب کارگر که حزبش با وجود وعده های فراوان نتوانست کرسی های لازم برای تشکیل دولت را به دست آورد، از کناره گیری خود از این سمت خبر داد. هر چند حزب کارگر با کسب 232 کرسی، پس از حزب محافظه کار قرار گرفته، اما تا رسیدن به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت یعنی 326 کرسی، فاصله زیادی دارد.

در همین حال «نیگل فراگ» رهبر حزب استقلال انگلیس که حزبش با سیاست های ضدمهاجرت و مخالفت با اتحادیه اروپا کمترین میزان رای را در این انتخابات کسب کرد، ناچار به استعفا شد. فراگ که حتی خودش نیز نتوانست در منطقه ای که از آن نامزد شده بود به پارلمان راه یابد، کناره گیری خود را اعلام کرد.

وی پیشتر گفته بود اگر به پارلمان نرود، ریاست حزب را رها خواهد کرد. گفتنی است حزب استقلال به همراه حزب سبز کمترین میزان یعنی تنها یک کرسی از پارلمان را به دست آوردند.

کد N815342

وبگردی