آفتاب

واکنش وزارت خارجه ایران به کنفرانس خبری جان کری و عادل الجبیر

واکنش وزارت خارجه ایران به کنفرانس خبری جان کری و عادل الجبیر

سخنگوی وزارت خارجه اظهارات آقای عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در باره ایران طی کنفرانس مطبوعاتی با همتای امریکایی در ریاض را مردود دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی وزارت خارجه اظهارات عادل جبير وزير خارجه عربستان سعودي درباره ايران طي كنفرانس مطبوعاتي با همتاي امريكايي در رياض را مردود دانست و گفت: این اظهارات فرافکني و مبتني بر يك رشته تحليل هاي تكراري و بي فايده است.
افخم افزود: مقام سعودي درحالي مدعي دخالت ايران در يمن مي باشد كه بيش از چهل روز است كشور يمن براي تامين منافع رياض و هم پيمانانش بي وقفه هدف حملات نظامي قرار دارد و با محاصره كامل زميني، دريايي و هوايي به گروگان گرفته شده است.

سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد:‌ مردم يمن همانند همه ملتهاي مستقل اجازه دخالت در امورشان را تحت هيچ عنواني به هيچ كشوري نخواهند داد.

افخم گفت: ایران در چارچوب اصول اسلامي و انساني پايان محاصره يمن و ارسال فوري کمک های انسان دوستانه براي جلوگيري از فاجعه انساني در كشور مسلمان يمن را بسيارضروري ميداند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اينكه گفتگو بهترين راه براي پايان بحران و رسيدن به يك راه حل منطقي و پايداراست ؛ اضافه كرد: ‌توقف عملیات نظامی علیه یمن و از سرگیری گفتگوهای یمنی برای تشکیل دولت فراگیر گامهاي فوري واساسي براي حركت در مسير راهكار سياسي مي باشد.

5252

کد N814816

وبگردی