آفتاب

آمریکا آموزش معارضان سوری را آغاز کرد

آمریکا آموزش معارضان سوری را آغاز کرد

مقامات آمریکایی و اردنی اعلام کردند که بعد از ماه ها تاخیر، ارتش آمریکا آموزش شورشیان «میانه روی» سوری را برای مقابله با گروه ترورریستی داعش آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات نظامی آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود گفته است که سایت های آموزش این شورشیان در ترکیه، عربستان سعودی و قطر خواهد بود. این مقام نظامی به این خبرگزاری گفته است که آموزش به شورشیان در جریان است.

محمد المومنی یکی از سخنگویان دولت اردن نیز تایید کرد آموزش این نیروها «از چند روز قبل» و با همکاری شرکا و اعضای ائتلاف ضد داعش آغاز شده است. وی گفت: برای اردن جنگ با تروریسم نیازمند حمایت اعراب و مسلمانان است تا بتوانیم از منافع خود محافظت کرده و امنیت را برای کشورها و مردمانمان برقرار کنیم.

اردن پیش از این و در ماه مارس اعلام کرده بود که آموزش نیروهای قبایلی در سوریه را برای مقابله با داعش آغاز خواهد کرد. پیش از این چندین نفر از سناتورها و نمایندگان آمریکایی از باراک اوباما رییس جمهور این کشور به دلیل کندی روند آموزش نیروهای میانه رو در سوریه برای مقابله با داعش انتقاد کرده بودند.

به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیش از 3 هزار و 750 نفر از اتباع سوریه برای آموزش دیدن توسط ارتش آمریکا داوطلب شده اند و آموزش های ابتدایی 400 نفر از آنها نیز انجام شده است.

گفتنی است کنگره آمریکا در بودجه این کشور 500 میلیون دلار برای برای آموزش نیروهای سوری داوطلب در طول یکسال اختصاص داده است.

 

کد N814595

وبگردی