آفتاب
ولیعهد عربستان:

چند عملیات تروریستی را خنثی کرده ایم

چند عملیات تروریستی را خنثی کرده ایم

«محمد بن نایف عبدالعزیز» که اخیرا به عنوان ولیعهد جدید عربستان تعیین شده مدعی شد که نهادهای امنیتی این کشور چندین عملیات تروریستی را طی چند روز اخیر خنثی کرده اند.

به گزارش مهر، «محمد بن نایف عبدالعزیز» ولیعهد عربستان مدعی شد که نیروهای امنیتی آل سعود توانستند در چند روز گذشته عملیات های تروریستی زنجیره ای در ریاض و دیگر شهرهای عربستان را خنثی کنند.
در همین راستا روزنامه «رأی الیوم» گزارش داد: آل سعود می گوید که این عملیات تروریستی خنثی شده در خارج و داخل عربستان سازماندهی شده اند، به ادعای محمد بن نایف این عملیات توسط داعش اداره و پشتیبانی می شدند.
وی افزود: دستگاه امنیتی عربستان با تمامی قوا علیه تروریست خواهد ایستاد و مانع ورود متجاوزان خواهد شد. چندی پیش، خبرگزاری رویترز گزارش داد حمله به پلیس عربستان در ریاض که در آن دو افسر پلیس کشته شدند، از جمله این حملات بوده است.
در همین حال وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند در ارتباط با آن حمله، یک شهروند 23 ساله را که گفته می‌شود با تروریست‌های داعش در سوریه ارتباط داشته، دستگیر کنند.
بر اساس این بیانیه در طول تحقیقات و بررسی های انجام شده، هفت خودروی بمب ‌گذاری شده، سلاح و مهمات نظامی و پیام‌های رد و بدل شده میان تروریست‌های سوریه و تروریست‌های داخل عربستان کشف شده است.
گفته می شود این اظهارات ولیعهد جدید عربستان با حمله سنگین خمپاره ای أنصار الله به خاک عربستان که مقامات آل سعود را مبهوت کرده، بی ربط نیست.

 

کد N814571

وبگردی