آفتاب

رئیس جمهوری مصر برای دومین بار به روسیه می رود

رئیس جمهوری مصر برای دومین بار به روسیه می رود

اخبار رسیده از قاهره پایتخت مصر حاکی از آن است که «عبدالفتاح سیسی» در آینده ای نزدیک برای دومین بار به روسیه سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصری در راستای تحکیم روابط قاهره و مسکو یک بار دیگر به روسیه خواهد رفت. السیسی با دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در هفتادمین سالگرد جشن های پیروزی به این کشور خواهد رفت.
وی در این سفر در راستای پیگیری نتایج دیدار گذشته که در فوریه 2015 انجام شد، دیدار دوجانبه ای با پوتین خواهد داشت. طرفین بر تحکیم روابط دوجانبه در همه زمینه ها تأکید بسیاری زیادی دارند.
در همین راستا «علا یوسف» سخنگوی رسمی رئیس جمهور مصر گفت: السیسی در این دیدار با تعدادی از رهبران کشورها و موسسات بین المللی از جمله انجمن کشورهای مستقل از اتحادیه شوروی و سران چین، هند، آفریقای جنوبی و برخی سران اروپایی و آمریکای جنوبی و دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار خواهد کرد.
در سالگرد امسال جشن های پیروزی مسکو، نمایش های نظامی در 150 شهر روسیه و برخی کشورهای دیگر از جمله بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان برگزار می شود. «عبدالفتاح السیسی» همچنین در رژه نظامی موسکو که ساعت 9 صبح شنبه هفته آینده برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.
مصر پس از برکناری «محمد مرسی» و کودتای نظامی السیسی علیه وی، همچنین بحرانی شدن روابط قاهره و واشنگتن، توجه ویژه ای به مسکو پیدا کرده و رووسای جمهور دو کشوری بر تقویت روابط  تاکید فراوان دارند. گفتنی است ایجاد نیروگاه هسته ای در مصر از مهمترین اقداماتی است که روسیه تعهد آن را به مصر داده است.

 

کد N814561

وبگردی