آفتاب
اتفاقات هفت روز هفته؛

مسئولیت جدید برای دایی و شکست خارج از زمین استقلال و پرسپولیس

مسئولیت جدید برای دایی و شکست خارج از زمین استقلال و پرسپولیس

مسئولیت جدید برای سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال، کسب یک کرسی بین اللملی از سوی کفاشیان، درگذشت یک رسانه ای دیگر و صعود نمایندگان فوتبال ایران به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا از اتفاقات مهم هفته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نایب رئیسی بی دغدغه علی کفاشیان در منطقه آسیای میانه جزو اولین اتفاقاتی بود که در این هفت روز ورزش رقم خورد و بعد از آن انتخاب، استعفا، حضور ورزشکاران در میادین بین‌المللی رشته‌های مختلف و...

اما نکته قابل تامل و البته تاسف بار در مورد رویدادهای و اتفاقات این هفته اینکه اجل که از همان روزهای ابتدایی سال جاری به سراغ اهالی ورزش و ورزشی‌نویس آمد همچنان اسب خود را در این عرصه می‌تازد و اینبار  جان یکی دیگر از پیشکسوتان عرصه خبر را گرفت.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش به این شرح هستند:

کفاشیان نایب رئیس شد!
پنجشنبه گذشته و در جریان برگزاری بیست‌ و ششمین کنگره فوتبال آسیا در منامه بحرین، انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد و طی آن علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس AFC در منطقه آسیای میانه انتخاب شد. این انتخاب در حالی انجام شد که  کفاشیان برای احراز پست نایب رئیسی AFC در منطقه آسیای میانه (منطقه مرکزی) هیچ رقیبی نداشت و بدون برگزاری انتخابات، نایب رئیسی‌اش در کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعی شد.

دایی سفیر شد
علی دایی پیشکسوت فوتبال ایران پنجشنبه گذشته در حاشیه دیدار دوستانه ملی‌پوشان پیشکسوت تیم ملی جام جهانی ۹۸ فرانسه و تیم فوتبال ۹۰ ارومیه، با دریافت لوحی از سوی استاندار آذربایجان غربی به عنوان نخستین سفیر بین‌المللی احیای دریاچه ارومیه معرفی شد.

ایرانی‌ها در صدر بهترین‌های تکواندو جهان
جدیدترین رده‌بندی بهترین‌های تکواندو جهان شنبه گذشته در حالی اعلام شد که چهار نماینده ایران همچون ماه گذشته در جمع  6 نفر برتر حضور داشتند. بر همین اساس در وزن ۵۸- کیلوگرم فرزان عاشورزاده با همان ۳۰۱/۲۰ امتیاز در صدر قرار دارد. در وزن ۶۸- کیلوگرم بهنام اسبقی با ۲۴۰/۶۴ امتیاز مکان سوم ماه قبل خود را در اختیار دارد. در وزن ۸۰- کیلوگرم مهدی خدابخش با وجود از دست دادن نزدیک به دو امتیاز همچنان با ۲۸۱/۴۶ امتیاز مکان نخست را به خود اختصاص داده و سجاد مردانی هم دو امتیاز از دست داده ولی با ۱۷۹/۱۱ خانه ششم وزن 80+ کیلوگرم را در اختیار دارد.

عنوان دهمی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در اسپانیا
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر یکشنبه گذشته با مجموع ۳ برد مقابل ترکیه (یک شانزدهم نهایی)، اسپانیا و بلاروس و ۲ باخت برابر رومانی (یک هشتم نهایی) و آمریکا در میان ۲۲ تیم شرکت کننده در مسابقات جام جهانی کلاس A اسپانیا در رده دهم قرار گرفت. در بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A اسپانیا نیز نمایندگان ایران موفق به کسب جایگاه‌های خوبی شدند. بر این اساس و در میان 197 شمشیرباز حاضر در این رقابت‌ها فرزاد باهر ارسباران در رده 57 و مجتبی عابدینی در رده 58 قرار گرفت. علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی نیز به ترتیب در رده‌های 79، 86 و 96 قرار گرفتند.

حذف تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه از جام جهانی فرانسه
در چارچوب مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A فرانسه و در بخش تیمی یکشنبه گذشته تیم ایران در نخستین دیدار که در جدول ۶۴ تیمی برگزار شد در مصاف با رومانی مغلوب شد. تیم ایران با متحمل شدن این شکست از دور مسابقات حذف شد و در میان ۳۶ تیم شرکت کننده صاحب جایگاه ۳۳ شد. محمد اسماعیلی، طاهر عاشوری، حسین جعفری و امیر خلفی‌فرد بازیکنان ایران در این مسابقات بودند که در بخش انفرادی خیلی زود و در همان مرحله مقدماتی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

برگزاری چهارمین مزایده برای سرخابی‌ها
رئیس سازمان خصوصی‌سازی دوشنبه گذشته با اعلام اینکه مزایده خرید سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال برنده‌ای نداشته، اعلام کرد که شرکت‌های خریدار سهام باشگاه پرسپولیس، شرایط لازم برای شرکت در مزایده را نداشتند. در این راستا شرکت بهنام پیشرو مبلغ اولیه را با تاخیر به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کرد و شرکت استیل آذین ایرانیان یکی از سه شرط لازم اهلیت برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس را نداشت. میرعلی اشرف پوری حسینی تاکید کرد که در مزایده چهارم سهام سرخابی‌ها دوباره برای فروش به مزایده گذاشته می‌شوند. این مزایده 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

استعفای سوال برانگیز مدیرکل ورزش و جوانان فارس
غلامرضا کمانه، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس که چندی پیش شایعه‌هایی در مورد وی مبنی بر همکاری با یکی از گروه‌های سیاسی به گوش می‌رسید، دوشنبه گذشته با اعلام استعفا و تاکید بر اینکه هیچ سالن ورزشی به هیچ گروه سیاسی نداده است، گفت: نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نوشته‌ام که با خواندن آن به طور حتم همه دلایل استعفای من را متوجه خواهند شد!

پیشکسوت عرصه خبر درگذشت
اجل که از همان روزهای ابتدایی سال جاری به سراغ اهالی ورزش و ورزشی نویس آمده همچنان اسب خود را در این عرصه می‌تازد و اینبار جان حسین حصاری را گرفت. حصاری که از ۲۵ سالگی نویسندگی را از مجله دنیای ورزش آغاز کرد و همواره جزو کارشناسان برجسته ورزش ملی کشور بود، دوشنبه گذشته در سن 71 سالگی درگذشت. پیکر مرحوم حصاری که در آمریکا اقامت داشت در کالیفرنیا به خاک سپرده شود.

لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های رزمی
بعد از گذشت چند ماه از کنار گذاشته شدن محمد نوحی از ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی قرار بود مجمع انتخاباتی این فدراسیون چهارشنبه با حضور 23 نامزد برگزار شوداین در حالی است که در فاصله کمتر از 24 ساعت مانده به برگزاری این مجمع، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش با اعلام اینکه طبق اساسنامه باید 15 روز قبل از برگزاری مجمع نامزدها از فرصت حضور خود مطلع شوند اما این موضوع برای هشت نفر از نامزدهای مجمع فدراسیون ورزش‌های رزمی میسر نشد، برگزاری مجمع را یک هفته به تاخیر انداخت.

پیروزی بی ارزش فولاد و پایان تلخ تراکتورسازی در لیگ قهرمانان
هفته پایانی مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب با انجام دیدارهایی آغاز شد. در چارچوب این هفته از رقابت‌ها و از گروه C فولاد خوزستان در دیدار خانگی برابر لوکوموتیو تاشکند به پیروزی یک بر صفر دست یافت. این پیروزی در حالی برای نماینده ایران رقم خورد که این تیم پیش از این شانس خود را برای صعود از دست داده بود و تنها به لطف برتری در آخرین دیدار خود صاحب جایگاه سوم جدول شد.

در دیگر دیدار این روز از مسابقات که از گروه D برگزار شد، تیم تراکتورسازی در زمین الاهلی امارات به میدان رفت و با متحمل شد شکست 3 بر 2 به کار خود پایان داد. تراکتورسازی که پیش از این مشخص شده بود راهی دور بعد مسابقات نخواهد شد، با متحمل شدن این شکست در رده چهارم و آخر گروه قرار گرفت

چهار مدال سهم ایران از مسابقات کشتی قهرمانی آسیا
در پایان روز نخست رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا كه با حضور ۲۱ کشور در دوحه قطر برگزار می‌شود، تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۳۷ امتیاز در جایگاه اول قرار دارد و تیم‌های مغولستان (۲۹)، ژاپن (۲۷)، قرقیزستان (۲۵)، ازبکستان (۲۲)، چین (۱۷) و قزاقستان(۱۵) امتیاز در رده‌های دوم تا هفتم قرار دارند.

در روز اول این مسابقات یونس سرمستی مدال برنز، مسعود اسماعیل پور مدال طلا، علیرضا کریمی مدال طلا و کمیل قاسمی مدال برنز برای ایران کسب کردند.

صعود نفت و پرسپولیس
هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب با رقابت دو نماینده باقیمانده ایران پیگیری شد که منجر به صعود نفت و پرسپولیس شد. تیم نفت تهران با وجود شکست 3 بر صفر برابر العین امارات به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد.

پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی تهران برابر بنیادکار ازبکستان به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کرد اما به خاطر پیروزی لخویا قطر برابر النصر عربستان به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد تا به مصاف الهلال عربستان بود.

کد N813975

وبگردی