آفتاب

کره جنوبی به دنبال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای کره شمالی

کره جنوبی به دنبال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای کره شمالی

بنا بر اعلام نماینده کره جنوبی در مذاکرات هسته‌ای کره شمالی، او برای شتاب بخشیدن به از سرگیری مذاکرات در مورد برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ با همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، هوانگ جون کوک، نماینده ارشد کره جنوبی در مذاکرات مربوط به برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد که قصد دارد تا در راستای شتاب بخشیدن به ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای چندجانبه کره شمالی با وود داوی همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

او در این باره گفت: در این دیدار ما بحث‌های عمیقی را در خصوص راه‌های موجود برای شتاب بخشیدن به روند از سرگیری مذاکرات خلع تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ خواهیم داشت.

مذاکرات شش جانبه هسته‌ای که هدف آن توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است، شامل کشورهای کره جنوبی، چین، ژاپن و آمریکا و روسیه است که از 2008 تاکنون با خروج کره شمالی از مذاکرات متوقف شده است.

از آن زمان کره شمالی ضمن انجام دو آزمایش هسته‌ای برنامه هسته‌ای غیرصلح‌آمیز خود را نیز توسعه داده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که زرادخانه هسته‌ای کره شمالی می‌تواند تا سال 2020 به 100 کلاهک هسته‌ای افزایش یابد.

نماینده کره جنوبی در این مذاکرات همچنین اعلام کرد که پنج کشور حاضر در این مذاکرات مایلند تا بدون هیچگونه پیش شرطی مذاکرات را با کره شمالی آغاز کنند تا تعهد و حسن نیت پیونگ یانگ به مساله خلع تسلیحات هسته‌ای مشخص شود.

انتهای پیام

کد N813516

وبگردی