آفتاب

قم فردا میزبان همایش فقهی نجومی رویت هلال و تقویم

قم فردا میزبان همایش فقهی نجومی رویت هلال و تقویم

دبیر اجرایی ششمین همایش ملی رویت هلال و تقویم از برگزاری همایش ملی فقهی نجومی رویت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین‌المللی فقهی نجومی رویت هلال با حضور دکتر ولایتی در قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کیانی امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: ششمین همایش ملی رویت هلال و تقویم از سوی موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی در قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش در محورهای مباحث نجومی و فقهی رویت هلال، مباحث تقویم، ابعاد نجومی و فقهی اوقات شرعی، ابعاد اجتماعی و فرهنگی تقویم، رویت و اوقات شرعی و مباحث مربوط به قبله‌یابی برگزار می‌شود.

کیانی تصریح کرد: همایش یادشده از ساعت 9 الی 19 روز پنجشنبه 17 اردیبهشت ماه با ریاست دکتر ولایتی و با حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزوی و نجومی در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این همایش با بیان اینکه 150 نفر از شخصیت‌ها و اندیشمندان فعال در عرصه فقه و نجوم از سراسر کشور در این همایش حضور دارند، اظهار کرد: پس از دو مرحله داوری بر روی مقالات ارسالی، 9 مقاله برتر که شش مقاله به مباحث نجومی و سه مقاله که به مسائل فقهی پرداخته، ارائه می‌شود.

کیانی با اشاره به محورهای این همایش عنوان کرد: این همایش در پنج محور اصلی مباحث نجومی و فقهی رویت هلال، مباحث تقویم و ابعاد نجومی و فقهی اوقات شرعی، ابعاد اجتماعی و فرهنگی تقویم، رویت هلال و اوقات شرعی و مباحث مربوط به قبله‌یابی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که در نوبت صبح سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری و ارائه پیام تصویری آیت‌الله سبحانی از مهمترین برنامه‌های این همایش است.

کیانی با بیان اینکه اختتامیه این همایش در نوبت عصر برگزار می‌شود، تصریح کرد: معاون اجرایی و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N813449

وبگردی