آفتاب

مارکو روبیو: زرادخانه هسته‌ای آمریکا به‌روزرسانی نمی‌شود

مارکو روبیو: زرادخانه هسته‌ای آمریکا به‌روزرسانی نمی‌شود

یک سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مدعی شد که آمریکا هم اکنون تنها کشوری در جهان است که در حال به‌روزرسانی زرادخانه هسته‌ای خود نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از واشنگتن تایمز، روز گذشته مارکو روبیو، سناتور کنگره آمریکا و نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در حالی چنین اظهار نظری کرد که چندین کارشناس نظامی در واکنش به این گفته او، آن را خلاف واقع دانسته‌اند چرا که هم اکنون آمریکا برنامه گسترده‌ای برای به‌روزرسانی تجهیزات هسته‌ای خود دارد. این به روزرسانی‌ها تاکنون میلیاردها دلار هزینه داشته و نیز قرار است ادامه پیدا کند.

هم‌چنین بنا بر گزارش سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا به کنگره در مارس 2015، جزییات برنامه به روزرسانی هسته‌ای آمریکا که شامل به روزرسانی کلاهک‌های هسته‌ای نیز هست، آمریکا به‌روزرسانی تجهیزات هسته‌ای خود را متوقف نکرده است.

متیو بان، کارشناس مسائل هسته‌ای و استاد دانشگاه هاروارد معتقد است که هم اکنون زرادخانه هسته‌ای آمریکا به صورت گسترده‌ای و از روش‌های مختلف در حال به‌روزرسانی است.

او گفت: با وجود آن که آمریکا در چند سال اخیر هیچ سیستم نظامی استراتژیک قابل توجهی را نساخته است اما با افت و خیر کمی به به‌روزرسانی تجهیزات هسته‌ای خود مثل نصب موتورهای جدید راکت‌ها، سیستم‌های ردیابی و کلاهک‌های هسته‌ای ادامه داده است.

بنا بر تخنین‌های انجام شده، هزینه به روزرسانی تجهیزات هسته‌ای آمریکا ظرف 10 سال آینده،‌348 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N813399

وبگردی