آفتاب

قزاقستان، اواخر مه جاری میزبان نشست مخالفان سوریه است

قزاقستان، اواخر مه جاری میزبان نشست مخالفان سوریه است

یکی از چهره‌های سکولار مخالف سوریه اعلام کرد که قزاقستان اواخر مه جاری میزبان نشست مخالفان سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رندا قسیس، یکی از چهره‌های سکولار مخالف نظام سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه با اعلام این خبر تاکید کرد: من با وزیر خارجه قزاقستان و مدیر اداره آسیا و آفریقا در وزارت خارجه این کشور دیدار کردم و موعد اولیه نشست مخالفان 25 تا 27 مه جاری(4 تا 6 خرداد) تعیین شده است.

وی اعلام کرد که وزارت خارجه قزاقستان برای تمامی مخالفان سوریه دعوتنامه فرستاده تا نمایندگان تمامی هیات‌های مخالف در این نشست حضور یابند.

پیشتر اعضای مخالفان دولت سوریه رسماً از نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان تقاضا کرده بودند تا میانجیگری مذاکرات صلح آتی سوریه را برعهده بگیرد.

رندا قسیس گفت که علت دعوت از قزاقستان بی‌طرفی این کشور در قبال سوریه و روابط حسنه آن با همه اعضای شورای امنیت است.

در همین راستا، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت: حل بحران سوریه نزدیک کردن دیدگاه‌های اعراب به هم و بررسی جدیدی از سوی آنها را می‌طلبد.

وی اعلام کرد که نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و استفان دی‌میستورا، فرستاده این سازمان به سوریه در ارتباط مداوم است.

بن حلی افزود: مصر میزبان نشست‌های مخالفان سوریه بوده و اتحادیه عرب در تماس با تمامی طرف‌ها بوده است و حل بحران سوریه در حال حاضر نیاز به تلاش بیشتر منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

انتهای پیام

کد N813039

وبگردی