آفتاب
رییس دادگستری لرستان در همایش اسکودا:

قاضی باید قانون را اجرا کند و به فکر موضوع دیگری نباشد

قاضی باید قانون را اجرا کند و به فکر موضوع دیگری نباشد

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در خرم‌آباد آغاز شد.

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در خرم‌آباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: بیش از شصت سال از تاریخ استقلال کانون می‌گذرد، البته فراز و نشیب‌هایی هم داشته است. بخشی ازحاکمیت نظرشان این است که دستگاه قضایی باید صلاحیت‌ها را بررسی کند و برخی از حاکمیت نظرشان این است که باید کانون مستقل باشد؛ لذا ما هنوز نتوانسته ایم یک سیستم پایدار دادرسی در کشور پیاده کنیم.

وی افزود: قانون‌های جدید همه را سردرگم می‌کند. آقایان اعتقادشان این است که وکیل برای منافع خود وارد دادرسی می شود، این دیدگاه را باید اصلاح کنیم. وکیل باید برای اجرای عدالت کمک کند.

بدری با اشاره به اینکه اعتماد مردم را در لرستان با پیاده سازی سیستم دادرسی جلب کرده ایم، گفت: تمامی قضات و مقامات قضایی را مجاب کرده‌ایم در سیستم دادرسی شخصا وارد شوند. قاضی فقط باید قانون را اجرا کند به فکر موضوع دیگری نباشد.

وی بیان کرد: دیدگاه مجموعه قضایی به وکلا باید عوض شود و به وکیل اجازه دهید در دادرسی آزادانه شرکت کند که ما از آن استقبال می کنیم. این دخالت باید درجهت احقاق حق باشد. امید است که این اجلاس منشا خیر برای استان لرستان باشد.

در ادامه این مراسم، محمدعلی رضائیان رییس کانون وکلای دادگستری استان لرستان با بیان اینکه استقلال رمز موفقیت و خط قرمز جامعه وکلای ایران است، گفت: کانون‌های وکلا تاریخی بیش از شصت ساله در مورد استقلال دارند و واکنش‌های بی بدیلی در مورد قانون‌گریزی داشتند و دارند و بدون دریافت بودجه ای به وظایف خود عمل می کنند.

انتهای پیام

کد N813030

وبگردی