آفتاب

تظاهرات در جنوب ترکیه در محکوم کردن کشتار مردم ادلب سوریه

تظاهرات در جنوب ترکیه در محکوم کردن کشتار مردم ادلب سوریه

مردم شهر طرسوس در جنوب ترکیه با محکوم کردن کشتار دسته جمعی ساکنان منطقه اشتبرق در حومه ادلب توسط گروه‌های تروریستی، حمایت حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه را از این گروه‌ها محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابه الفجر، شرکت کنندگان در این تظاهرات که توسط گروه‌های کارگر ودموکرات در شهر طرسوس برگزار شد، پلاکاردهایی را در دست گرفتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: تو که عقیده‌ها را در سوریه می‌کشی جنگ را متوقف کن و ساکت بمان و در این جنایت شرکت نکن.

جبهه تروریستی النصره به همراه چند گروه شبه نظامی افراطی دیگر ماه گذشته توانستند شهر ادلب مرکز استانی به همین نام را در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه به اشغال خود درآورند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در بیانیه‌ای اعلام کردند: قطر که بویی از دموکراسی نبرده است گروه‌های تروریستی خون ریز را با سلاح تقویت می‌کند تا مردم را در سوریه وعراق در راستای منافع کشورهای امپریالیستی بکشند.

پیشتر دبیرکل حزب مردم جمهوری خواه ترکیه گفته بود که دولت حزب حاکم به رهبری رجب طیب اردوغان با حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق و لیبی منطقه را ویران کرده و این مساله به نحو خطرناکی بر اقتصاد و اوضاع امنیتی ترکیه تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N812754

وبگردی