آفتاب
یازدهمین نشست اساتید، قاریان و حافظان قرآن

سرابی: باید قرآن را با زیباترین و پویاترین ابزار معرفی کرد

سرابی: باید قرآن را با زیباترین و پویاترین ابزار معرفی کرد

قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: باید تلاش کنیم قرآن را با زیباترین و پویاترین ابزار معرفی کنیم و دستورات قرآنی را نیز با بهترین کیفیت به گوش عالمیان برسانیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلی سرابی در یازدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم ‌اظهار کرد: جهان اسلام بیش از هر روز و زمان دیگری به هدایت‌های قرآن کریم و توجه و بازگشت مسلمانان به رهنمودهای قرآن نیازمند است.

وی ادامه داد: فرهنگ قرآن کریم بر پایه اسلام بوده که به صورت مجموعه پازلی چندبعدی است که این مجموعه بسیار زیبا و بانشاط است.

قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: باید تلاش کنیم قرآن را با زیباترین و پویاترین ابزار معرفی کرده و دستورات قرآنی را با بهترین کیفیت به گوش عالمیان برسانیم که تلاش ما در شورای عالی قرآن در همین باب است. همچنین باید تلاش کنیم درون مایه این جریان فرهنگی را که بحمدالله توسط جوانان و نوجوانان کشورمان روز به روز گسترش پیدا می‌کند را تقویت کنیم.

سرابی خاطرنشان کرد: در نشست‌های سالانه‌ای که در شورای عالی قرآنی برگزار می‌شود و در گفت‌وگوهایی که با ممتازین و حافظان قرآن داریم سعی می‌کنیم به جنبه‌های مختلف بپردازیم. همچنین این حرکت قرآنی با حضور اساتید برجسته قرآن تشکیل شده و می‌شود که به ابعاد معنوی، علمی و مهارتی قرآن پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی مورد توجه و استقبال جامعه قرآنی قرار گرفته و خداوند را به خاطر چنین توفیقی شاکریم.

قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: امسال نیز با همکاری دفتر نشر فرهنگ اسلامی در باب قرائت کارهای بسیار خوبی انجام شده و با فراخوانی که انجام شده افراد برجسته مقالات خوبی را ارائه داده‌اند که به سمع و نظر شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

سرابی با اشاره به این‌که «موضوعی که در نشست‌های قبل مورد توجه بوده رشد معنوی و معرفتی قرآن است» گفت:‌ اگر این موضوع تصنیع نشد این حرکت، حرکت جامع و کاملی نخواهد بود و دسترسی به هدایت‌های قرآن کریم بدون رشد در این جهت و پاک کردن روح انسان امکان‌پذیر نیست که ان‌شاءالله این نشست‌ها بتواند مقدمه‌ای برای توسعه و ترویج بالای قرآن در سطح جهان باشد.

انتهای پیام

کد N812730

وبگردی