آفتاب
با اشاره به بیانیه مشترک اولاند و ملک سلمان؛

حیدرپور: فرانسه به دنبال القای ایران‌هراسی در بین کشورهای منطقه است

حیدرپور: فرانسه به دنبال القای ایران‌هراسی در بین کشورهای منطقه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که هراس از افزایش تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه باعث انتشار بیانیه مشترک رئیس جمهور فرانسه و پادشاه عربستان در مورد ایران شده است.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به بیانیه مشترک اولاند و ملک سلمان درباره ایران گفت: همواره یک رفتار دوگانه همراه با خصومت را از سوی دولت فرانسه شاهد بوده‌ایم و بر همین اساس می‌توان پشت پرده انتشار این بیانیه را واکاوی کرد.

وی افزود:‌ سفر رئیس جمهور فرانسه به منطقه پوششی برای دسترسی به اهدافش است و این کشور همچون گذشته به دنبال القای ایران هراسی در بین کشورهای منطقه است و به نظر می‌رسد که این بیانیه در همین راستا منتشر شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درعین حال گفت: علیرغم صدور این بیانیه در مورد ایران و 1+5‌ اعتقاد ما این است که اگر توافق نهایی حاصل شود علاوه بر افزایش ثبات در منطقه نقش جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر و بارزتر می‌شود، اتفاقی که باعث نگرانی و سراسیمه شدن کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس به خصوص رژیم آل سعود شده است.

حیدر پور توضیح داد:‌ رژیم آل سعود با پشتیبانی از حرکت‌های تکفیری و بعد از آن حمله به یمن در مخمصه‌ای گرفتار شده که در همین شرایط از افزایش تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه نگران است؛ به همین دلیل از رئیس جمهور فرانسه برای نشست شورای همکاری های حاشیه خلیج فارس دعوت کرد تا این کشور را با خود همراه کند.

به گفته وی، هراس از افزایش تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه باعث انتشار چنین بیانیه‌ای شده، بیانیه‌ای که هیچ تاثیری در بین کشورها نخواهد داشت؛ چون جمهوری اسلامی بر اساس منطق و روال صحیح و اصولی مذاکرات را جلو می برد و این یعنی سفر آقای اولاند به منطقه دستاوردی در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N812721

وبگردی